۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۶۸۴۰۸
در واشنگتن پایتخت آمریکا؛

ده ها هزار نفر در اعتراض به تقلب در انتخابات به خیابان ها آمدند

ده ها هزار نفر در اعتراض به تقلب در انتخابات به خیابان ها آمدند
یک هفته پس از اعلام نتایج رسمی انتخابات و پیروزی جو بایدن، خیابان های واشنگتن روز شنبه شاهد تظاهرات اعتراضی علیه تقلب در انتخابات بود؛ که درگیری هایی نیز درپی داشته است.
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، ده ها هزار نفر از طرفداران ترامپ روز شنبه در اعتراض به آن چه تقلب انتخاباتی خواندند، در واشنگتن، پایتخت آمریکا تظاهرات کردند. در این تظاهرات، درگیری هایی نیز بین هواداران و مخالفان ترامپ رخ داده؛ و پلیس شماری از طرفداران ترامپ را بازداشت کرده است.
 
یک هفته پس از پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری، ترامپ همچنان نتایج آراء را رد کرده و به امید تغییر آن، چندین شکایت به دادگاه ارائه داده است. این درحالی است که مسئولان برگزاری انتخابات در ایالات مختلف گفته اند هیچ شواهدی مبنی بر تخلفات قابل توجه دیده نشده است.
 
معترضان درحالی که شعار «سرقت را متوقف کنید» سر می دادند، از میدان «فریدم پلازا» نزدیک کاخ سفید، به سمت محل دیوان عالی حرکت کردند؛ دونالد ترامپ نیز در مسیر خود به سمت زمین گلف در ایالت ویرجینیا، از میان جمعیت هوادار حاضر در میدان آزادی عبور کرد.
 
خبرنگار الجزیره از وقوع درگیری های متعدد میان طرفداران و مخالفان ترامپ در میدان «زندگی سیاهان اهمیت دارد» و نیز نزدیک کاخ سفید گزارش داده است. در این درگیری ها، جنبش های «آنتیفا» و «زندگی سیاهان اهمیت دارد» سعی داشتند طرفداران ترامپ را متفرق و دور کنند؛ که واکنش طرف مقابل را درپی داشت. پلیس برای متفرق کردن جمعیت از اسپری فلفل استفاده کرده است.
 
شماری از نیروهای پلیس نیز در این درگیری ها زخمی شده اند.
 
ترامپ با انتشار تصویر یک فرد زخمی در توییتر نوشته: عوامل چپ رادیکال – که آن ها را به "زباله" توصیف کرد- این کار را کرده اند و باید جلوی آن ها گرفته شود.
 
درهمین حال صدها تن از هواداران ترامپ در اعتراض به تقلب در انتخابات و رد نتایج اعلام شده، در دیگر ایالت های آمریکا تظاهرات کردند. ترامپ نیز مجددا با انتشار توییت هایی بر تقلب در انتخابات ایالات متحده تأکید کرد.
ارسال نظرات