۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۶۶۸۱۷۶

آیین رونمایی از کتاب مبانی نظری قرآن برگزار می شود

آیین رونمایی از کتاب مبانی نظری قرآن برگزار می شود
آیین رونمایی از کتاب«مبانی نظری تمدن اسلامی در قرآن کریم و تجلي آن در بيانات امام خميني (ره) و مقام معظم رهبری» روز شنیه 24 آبان ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مراسم روز کتاب و کتاب خوانی و بزرگداشت علامه فقید سید محمد حسین طباطبایی همزمان با آیین رونمایی از کتاب «مبانی نظری تمدن اسلامی در قرآن کریم و تجلي آن در بيانات امام خميني (ره) و مقام معظم رهبری» در روز شنبه 24 آبان ماه در دانشگاه معارف برگزار می شود.

در این مراسم که با حضور آیت الله یعقوب جعفری مفسر قرآن و پژوهشگر تاریخ اسلام و حجت الاسلام و المسلمین دکتر روح الله شاکری رئیس دانشگاه معارف اسلامی برگزار می شود دکتر سید سعید روحانی نویسنده کتاب به معرفی این کتاب می پردازد.

گفتنی است انتشارات نجم‌الهدی کتاب «مبانی نظری تمدن اسلامی در قرآن کریم و تجلي آن در بيانات امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري» را در 280 صفحه وزيري به چاپ رسانده است.


از ويژگي‌هاي اين كتاب آن است كه تا كنون در ايران هيچ كتابي با اين عنوان انتشار نيافته است. ازاين‌رو اين پژوهش اولين كتابي است كه با اين موضوع در ايران انتشار يافته است.


علاوه بر اين سعي سعي شده است در تبيين و توضيح مسئله به بيش از 1000 آيه استناد شود.
در این کتاب سعی شده است اصول و مبانی شكل‌گیری تمدن اسلامی از قرآن مجید استخراج گردد و تجلی آن در بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به‌عنوان رهبران جامعه شیعی و پایه‌گذاران تمدن نوین اسلامی نمایان گردد تا جامعه مطلوب قرآنی بتمامه تحقق یابد.
رسالت اصلی این پژوهش، شناسایی و تبیین مبانی «هستی‌شناسی»، «معرفت‌شناسی» و «انسان‌شناسی» تمدن از منظر قرآن است.
عناوین فصول پنج‌گانه كتاب:

فصل اول: بخش مقدماتی
فصل دوم: مبانی هستی‌شناختی تمدن در قرآن
فصل سوم: مبانی معرفت‌شناختی تمدن در قرآن
فصل چهارم: مبانی انسان‌شناختی تمدن از نظرگاه قرآن
فصل پنجم: جمع‌بندی و نتیجه

همان‌گونه كه در پشت جلد كتاب تصريح شده است، به‌دليل مشكلات اقتصادی برخی از شهروندان جامعه اسلامی، تمامی سود حاصل از فروش این اثر، صرف خانواده‌های مستمند و نيازمند خواهد شد. به اين اميد كه ساير عزيزان نيز تشويق و ترغيب شده، دست به چنين اقدامات خيرخواهانه‌اي زنند.

علاقه‌مندان برای خرید این کتاب به قیمت 60000 تومان با شماره 09022503199 تماس حاصل کنند.

گفتنی است این مراسم در قم در محل دانشگاه معارف اسلامی واقع در خیابان جمهوری اسلامی سالن امام رضا(ع) برگزار می شود. /826/

ت/آیین رونمایی از کتاب مبانی نظری قرآن

ارسال نظرات