۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۶۷۲۱۰

تظاهرات فلسطینیان مقابل بیمارستان کابلان در حمایت از اسیر ماهر الاخرس

تظاهرات فلسطینیان مقابل بیمارستان کابلان در حمایت از اسیر ماهر الاخرس
ده‌ها نفر در تظاهراتی که شامگاه سه شنبه به نشانه همبستگی با اسیر ماهر الاخرس مقابل بیمارستان کابلان در فلسطین اشغالی 1948 برگزار شد، شرکت کردند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، ده‌ها نفر در تظاهراتی که شامگاه سه شنبه به نشانه همبستگی با اسیر ماهر الاخرس مقابل بیمارستان کابلان در فلسطین اشغالی 1948 برگزار شد، شرکت کردند. اسیر الاخرس از 93 روز پیش در اعتراض به بازداشت موقت خود در زندان رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذای نامحدود زده و وضعیت بسیار نگران کننده‌ای دارد.

در این تظاهرات ده‌ها فعال سیاسی مشارکت داشتند. شرکت کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعارهایی خواستار آزادی فوری این اسیر فلسطینی شده و ادامه بازداشت موقت فلسطینیان را به شدت محکوم کردند.

رئیس کمیته پیگیری امور فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی 1948 در سخنانی در حاشیه این تظاهرات اظهار داشت که ادامه بازداشت اسیر ماهر الاخرس ممکن است در نهایت به شهادت وی منجر شود.

محمد برکه تاکید کرد: ما 10 روز پیش اعلام کردیم که وضعیت او بسیار وخیم است و اکنون به مراتب بدتر هم شده است.

وی خواستار تشدید فعالیت ها برای همبستگی با اسیر الاخرس شد و از نهادهای بین المللی نیز خواست به وظایف و مسئولیت های خود در این زمینه عمل کنند.

برکه خاطرنشان کرد که هرگز عاقلانه و منطقی نیست که یک انسان بدون هیچ اتهامی بازداشت شود و با مرگ دست و پنجه نرم کند.

رژیم صهیونیستی 3 ماه پیش اسیر الاخرس را بازداشت کرد اما او هنوز تفهیم اتهام نشده و بدون هیچ جرمی در بازداشت موقت به سر می برد./د102/ف

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین 
ارسال نظرات