۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۶۶۰۶۱
مقررات جدید حج در چین ابلاغ شد؛

تنها مسلمانان میهن دوست چینی مجاز به سفر حج هستند

تنها مسلمانان میهن دوست چینی مجاز به سفر حج هستند
سازمان امور دینی چین، آیین نامه جدید حج را جهت اجرا از ابتدای دسامبر ۲۰۲۰ ابلاغ کرد.
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مقررات جدید مربوط به حج از اول دسامبر با نظارت شدیدتر به اجرا در می آید. سازمان امور دینی چین، «مقررات سازمان امور حج اسلامی»سال 2020 را جهت اجرا ابلاغ کرده است. این مقررات در قالب 42 ماده از روز اول دسامبر سال جاری میلادی به اجرا گذاشته می شود.
 
در مقررات جدید، علاوه بر ابقای برخی مواد پیشین، موارد جدیدی نیز دیده می شود؛ از جمله سهمیه ایالتی و محلی، و جزئیات شمار مجاز حجاج مشخص شده است. تنظیم و مدیریت تمامی امور حج باید توسط جمعیت اسلامی چین انجام شود. همچنین، تنها مسلمانانی که تاکنون به حج نرفته اند مجاز به سفر مکه هستند.
 
طبق این مقررات، سفر حج بدون مجوز سازمان «جمعیت اسلامی چین»جرم محسوب می شود. بنابه ماده 12.1 این  مقررات، سابقه دینی و اجتماعی ثبت نام کننده حج بررسی می شود و درصورت احراز «میهن دوستی و حسن سلوک و رفتار» مورد تأیید قرار می گیرد.
 
بدین ترتیب بیشتر مسلمانان چینی، عدم ارائه درخواست حج و بررسی میزان وطن پرستی و وفاداری به حزب کمونیست حاکم را ترجیح می دهند. اما در عین حال آن هایی که به فکر حج «غیررسمی» هستند از اکنون می دانند که مجرم شناخته شده و به شدت مجازات خواهند شد./ت300/ف
ارسال نظرات