۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۶۵۴۷۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد؛

ضرورت رفع نیازها و حفظ فرهنگ عشایر

ضرورت رفع نیازها و حفظ فرهنگ عشایر
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی گفت: اگر نیازهای عشایر رفع شود آن‌ها بهتر می‌توانند نقش و وظیفه خود را در جهش تولید ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز در دیدار دکتر کریمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی و همچنین رییس فراکسیون امور عشایری مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه ضمن عرض تسلیت ایام مصائب اهل‌بیت (ع) و اربعین اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار داشت: مجلس یازدهم مجلسی انقلابی و باانگیزه است.

وی افزود: باوجود موانع فراوانی که درراه مجلس یازدهم وجود دارد به نظر می‌رسد که این مجلس تازه‌نفس باانگیزه و انرژی فراوان وارد عمل شده و هر وقت آرمان‌های مجلس یازدهم تبیین می‌شود و یا در صحبت‌های ریاست مجلس منعکس می‌شود، خداوند متعال را شکر می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم سفر شما یک سفر پر خیر و بابرکتی مخصوصاً برای عشایر عزیز، باشد، اضافه کرد: اگر نیازها و مشکلات عشایر به‌عنوان ذخایر و معادن انسانی، معنوی و فطری برطرف شود آن‌ها می‌توانند در جهش تولید و انواع و اقسام خدماتی که به‌کل جامعه می‌دهند به نحو احسن عمل کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی ادامه داد: اینکه در برخی مواقع عشایر را در بعد اقتصادی تعریف می‌کنند و آن‌ها را در چارچوب زحماتی که می‌کشند و تولیدات و محصولاتی که به جامعه عرضه می‌کنند می‌سنجند در جای خود درست است اما بخش فرهنگ عشایر هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: در بخش فرهنگ، فرهنگ عشایر فرهنگی اصیل و ناب و دست‌نخورده است و هنوز تحت تأثیر فضای مجازی و آسیب‌های آن قرار نگرفته است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی خاطرنشان کرد: امروز آسیب‌ها در فضای مجازی فراگیر شده و همه‌جا را گرفته است ولی باید عشایر حفظ شوند؛ چراکه فطرت عشایری سالم است و به همین دلیل باید ذخایر انسانی نیز در اینجا رشد و تربیت پیدا کند.

وی افزود: در هیاهوی دنیای صنعتی بشر امروز از دو سرمایه اصلی فطرت و طبیعت محروم شده است و می‌بینیم که به همان اندازه که درگیر دنیای صنعتی شده‌اند به همان نسبت دل‌ها قصی و فطرت بشر آسیب‌دیده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: قشر عشایر قشری است که درگیر صنعت و دنیای پرهیاهوی آن نشده و افزون بر اینکه از طبیعت زیبا و شفابخش برخوردارند ازنظر ساختار جسمانی هم سالم هستند./9314/پ202/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات