۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۶۶۵۴۳۲
همزمان با اربعین حسینی؛

ورودی صحن‌های آستان مقدس علی ابن باقر مسدود می‌شود

ورودی صحن‌های آستان مقدس علی ابن باقر مسدود می‌شود
اصفهان - رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان از مسدود شدن ورودی صحن‌های مطهر آستان مقدس امامزاده علی بن امام محمدباقر (ع) در مشهد اردهال همزمان با اربعین حسینی خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، مسلم محمود زاده صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران، با تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی، گفت: به دلیل موج جدید شیوع ویروس کرونا و افزایش مبتلایان به کرونا و براساس مصوبه شورای تأمین شهرستان کاشان و ستاد ملی مقابله با کرونا درب صحن‌های آستان علی ابن باقر (ع) طی روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته جاری ۱۷ و ۱۸ مهرماه بسته خواهد بود.

وی افزود: بنابر تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین توصیه‌های رهبرمعظم انقلاب، عزاداران اربعین حسینی پنجشنبه و جمعه هفته جاری مصادف با اربعین حسینی عزاداری ها و مراسم‌های زیارت اربعین را در منازل خود برگزار کنند و از حضور در آستان مقدس علی ابن باقر (ع) در مشهد اردهال خودداری کنند.

 آستان مقدس علی ابن باقر  در مشهد اردهال کاشان
محمود زاده تأکید کرد: اربعین حسینی امسال بر خلاف سال‌های گذشته حرکت کاروان‌های پیاده روی عزاداری به طرف امامزادگان منطقه کاشان به ویژه آستان مقدس امامزاده سلطانعلی ابن امام محمد باقر (ع) در مشهد اردهال کاشان ممنوع است و از حرکت کاروان‌های پیاده روی عزاداری جلوگیری خواهد شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان یادآور شد: با توجه به ممنوعیت زیارت اهل قبور سایر بقاع متبرکه منطقه کاشان نیز ملزم به رعایت محدودیت ایجاد شده خواهند بود.

به گفته وی عزادران اربعین حسینی امسال می‌توانند نسبت به پخش زیارت اربعین از طریق بلندگو‌های حرم مطهر امامزادگان اقدام و یا نسبت به برگزاری مراسم‌های عزاداری به صورت مجازی اقدام کنند.

لازم به ذکر است، همه ساله همزمان با اربعین حسینی کاروان پیاده روی عزاداری حسینی با عنوان «جاماندگان قافله اربعین» از شهر‌های کاشان و آران و بیدگل و روستا‌های تابعه شهرستان کاشان برای عرض تسلیت به اولین سفیر و شهید اهل بیت (ع) در ایران و عزاداری امام حسین (ع) با پای پیاده عازم آستان مقدس علی ابن امام محمدباقر (ع) در مشهد اردهال کاشان می‌شوند و در طول مسیر ده‌ها موکب خودجوش مردمی از زائران پذیرایی می‌کنند.

پیاده روی جاماندگان اربعین به طرف آستان علی باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان
شایان ذکر است، امامزاده علی ابن باقر (ع) در قرن دوم هجری قمری به دعوت مردم ولایتمدار کاشان و فین و به امر پدر بزرگوارش امام محمد باقر (ع) برای ترویج و تعلیم شریعت مقدس اسلام عازم کاشان شد و بعد از برگزاری اولین نماز جمعه در مسجد جامع کاشان و سه سال ارشاد و هدایت مردم در منطقه اردهال کاشان گرفتار مزدوران ظالم هشام بن عبدالملک مروان شد و در۲۷ جمادی الثانی سال ۱۱۶ هجری قمری یعنی ۵۵ سال بعد از واقعه کربلا در یک جنگ نا برابر، ناجوانمردانه و مظلومانه مانند جد بزرگوارش امام حسین (ع) در کربلای ایران مشهد اردهال کاشان به شهادت رسید، حرم مطهر حضرت علی ابن باقر (ع) در مشهد اردهال در فاصله ۴۰ کیلومتری کاشان قرار دارد./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات