۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۶۵۴۲۱
فواد حسین:

آمریکا تهدید به بستن سفارتش در بغداد نکرده است

آمریکا تهدید به بستن سفارتش در بغداد نکرده است
وزیر خارجه عراق در پاسخ به سؤالی درباره احتمال بسته شدن سفارت آمریکا در بغداد گفت که واشنگتن تهدید به بستن سفارتش در بغداد نکرده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «فواد حسین» وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با یک شبکه خبری در پاسخ به سوالی درباره احتمال بسته شدن سفارت آمریکا در بغداد گفت که واشنگتن تهدید به بستن سفارتش در بغداد نکرده است.

وی افزود: حمله به هیئت ها و مراکز دیپلماتیک و فرودگاه بغداد باعث شده که آمریکا به فکر آن بیفتد که سفارتش در بغداد را ببندد.

وزیر خارجه عراق تصریح کرد: مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با رئیس جمهور عراق درباره افزایش حمله به منطقه الخضراء (سبز) و فرودگاه بغداد ابراز نگرانی کرد. در این تماس تلفنی نظر دولت درباره اوضاع امنیتی و چگونگی تعامل با سفارت آمریکا بیان شد.

فواد حسین اعلام کرد که این حملات فقط علیه سفارتخانه‌ها صورت نمی‌گیرد، بلکه به معنای هدف قرار دادن ملت عراق نیز است؛ چراکه اراضی عراق هدف قرار می گیرد و قربانیان عراقی هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی کشورها از آمریکا می‌خواهند که سفارتش در بغداد بسته نشود، گفت که بسته شدن سفارت آمریکا روی روابط عراق با بسیاری از هیئت های اروپایی و عربی تاثیر گذار خواهد بود.

وزیر خارجه عراق خاطرنشان کرد، همه کشورهای غربی و عربی نگران تصمیم آمریکا برای بسته شدن سفارت این کشور در بغداد هستند و این اقدام باعث ایجاد حالتی از بی اعتمادی بین المللی در عراق می شود.
وی همچنین اظهار داشت که ایران تاثیر در واقعیت تحولات عراق دارد و از این کشور انتظار می رود که تدابیر مثبتی در قبال عراق اتخاذ کند.

فواد حسین تصریح کرد: آمریکا 1500 نظامی خود را از عراق خارج کرده است و جدول زمانبندی خروج تعداد دیگر نظامیان آمریکایی براساس مسائل فنی، نظامی و امنیتی تدوین شده است.

وی ادامه داد: وظیفه دولت عراق حمایت از سفارت آمریکا و دیگر هیئت های دیپلماتیک است و با احزاب و رهبران سیاسی برای تشریح خطرناکی اوضاع گفت‌وگو کردیم.

وزیر خارجه عراق در پایان اعلام کرد که گروهی از مظنونان به دست داشتن به حمله به هیئت های دیپلماتیک در بغداد دستگیر شدند.
ارسال نظرات