۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۶۶۵۳۵۸
مدیر حوزه علمیه مازندران:

فضای عمومی کشور باید تداعی کننده حرکت ۲۰ میلیونی اربعین باشد

فضای عمومی کشور باید تداعی کننده حرکت ۲۰ میلیونی اربعین باشد
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، اربعین حسینی را نشان دهنده تجلی حرکت عاشورایی عاشقان حسینی در برابر دشمنان دین و اهل بیت(ع) دانست.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، این روز مهم و با عظمت را نشان دهنده تجلی حرکت عاشورایی عاشقان حسینی در برابر دشمنان دین و اهل بیت(ع) دانست.

وی با بیان این که در تاریخ اسلام پس از تاسوعا و عاشورا، اربعین حسینی از یک جایگاه ویژه ای برخوردار است، افزود: اربعین حسینی، درس استقامت و تجلی اراده شیعیان در دفاع از حریم اهل بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه مازندران، جهالت و بی بصیرتی مردم را از عبرت های عاشورایی عنوان کرد و گفت: اربعین حسینی شکوه و اوج بصیرت امت اسلامی در ادامه راه نهضت عاشورا و مقابله با ظلم و استبداد زمانه است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که متأسفانه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا از شرکت در مراسم عظیم پیاده روی اربعین حسینی محروم هستیم، خاطرنشان کرد: باید در این شرایط به وجود آمده همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند دعا و زیارت نامه اربعین بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام حسن عسکری(ع)، زیارت اربعین را یکی از پنج نشانه مؤمن دانست، تصریح کرد: به طور حتم خواندن این زیارت نامه تجدید بیعت با آرمان های سید و سالار شهیدان در دفاع از حریم دین و ولایت است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید اربعین حسینی امسال باید با بهره گیری از سایر ظرفیت های موجود با شکوه تر از سال های گذشته برگزار شود، خاطرنشان کرد: اگر امسال پیاده روی به سمت کربلای معلی نداریم، اما باید عظمت روز ارزشمند حفظ و تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، نقش صدا و سیما، رسانه ها و فضای مجازی را در عظمت دادن به مراسم اربعین امسال بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: باید از ظرفیت فضای مجازی در جهت ترویج و تبلیغ مفاهیم ناب اربعین حسینی بهره گرفته شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند همه بخش های کشور باید تابع نظر ستاد ملی مقابله با کرونا باشند، خاطرنشان کرد: به طور حتم هیأت های مذهبی و عزاداران حسینی نیز با عمل به دستورالعمل های بهداشتی، مراسم اربعین حسینی را برگزار خواهند کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که باید حال و هوای شهر و روستا در ایام اربعین حسینی تداعی کننده آن حرکت عظیم بیست میلیونی امت اسلامی در روز اربعین باشد، تصریح کرد: امسال ملت حسینی ایران اسلامی، شعور حسینی را در کنار حفظ عظمت و شور حسینی به دنیا نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که با رعایت پروتکل های بهداشتی و کوتاه کردن زمان مراسم می توان عظمت اربعین حسینی را حفظ کرد، ادامه داد: این مردم عاشورایی و حسینی، ماه محرم امسال نشان دادند در کنار عمل به توصیه های بهداشتی، برای سید و سالار شهیدان نیز عزاداری خواهند کرد.

وی با اشاره به این که هدف اصلی دشمن تضعیف دین و ارزش های معنوی در جامعه اسلامی است، افزود: ملت ایران همان طور که در دهه نخست ماه محرم عظمت حسینی را حفظ کردند در ایام اربعین سید و سالار شهیدان عشق و ارادت خود را به ساحت آن حضرت نشان خواهند داد./950/ت210/ب1

ارسال نظرات