۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۶۶۳۲۲۷
مدیر حوزه علمیه مازندران:

علم آموزی و کسب تقوا دو وظیفه ذاتی طلاب حوزه است

علم آموزی و کسب تقوا دو وظیفه ذاتی طلاب حوزه است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، علم آموزی و کسب تقوا را دو وظیفه مهم و ذاتی طلاب حوزه های علمیه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در طرح غیر حضوری میثاق طلبگی یک که در مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری برگزار شد، قرآن را کتابی هدایت گر معرفی کرد و گفت: در این نوسانات و مشکلات جامعه بشری، انسان به دنبال بهترین ها است و قرآن بهترین هدایت است و با دفع شر و جذب خیر برکاتی را نصیب ما می کند.

وی با بیان این که قرآن کریم انسان را به راهی هدایت می کند که قوام و دوام الهی دارد، افزود: به طور حتم مسیری که قرآن نشان می دهد قوام، استحکام و پایداری آن از سایر مسیرها بیشتر است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در زندگی فردی و اجتماعی، خانواده و مدرسه راه و مسیری را برای ما مشخص می کنند، ادامه داد: اما کسی که بر سر سفره الهی قرار می گیرد آن مسیر پایدارتر و مستحکم تر از سایر راه ها است.

حجت الاسلام والمسلمین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مدیر، استاد و امکانات حوزه در جای خود در رشد علمی و اخلاقی طلبه اثرگذار هستند، بیان داشت: اما آن چیزی که از همه این امور مهم تر است انگیزه، تلاش و مجاهدت خود طلبه است که باید با چشمان باز مسیر خود را انتخاب کند و از محضر اساتید بهره مند شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب باید قدر اساتید خود را بدانند و از محضر آنها بهره لازم را ببرند، تصریح کرد: بسیاری از اساتید مجرب ما که در جایگاه عالی قرار دارند به منظور تقویت پایه های ابتدایی، در سطوح پایین به تدریس می پردازند و این بسیار ارزشمند است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر همه امکانات لازم برای تحصیل طلاب فراهم است، خاطرنشان کرد: طلاب باید از این امکانات در جهت تقویت بنیه علمی و اخلاقی خود بهره گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، علم آموزی و کسب تقوا را وظیفه ذاتی یک طلبه دانست و ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و حمایت های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید شاهد رشد و رونق حوزه های علمیه در کشورمان هستیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران بر ضرورت توجه طلاب به تذکرات اخلاقی اساتید تأکید کرد و گفت: باید این سفارش ها و تذکرات اخلاقی در زندگی فردی و اجتماعی یک طلبه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موج عظیمی که به برکت انقلاب اسلامی در سطح جهان اشاره کرد و با بیان این که امروز مقام معظم رهبری پرچم دار این حرکت عظیم جهانی است، خاطرنشان کرد: آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری امروز در دنیا گسترشر یافته و در حال جهانی شدن است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که طاغوتیان زمان برای حیات خود این روزها در حال دست و پا زدن هستند، تصریح کرد: این تلاش ها راه به جایی نخواهد برد، چون اسلام ناب و انقلاب از مرزهای جغرفیایی عبور کرده است./950//210/خ

ارسال نظرات