۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۶۲۴۵۴
حجت الاسلام حسینیان مطرح کرد؛

غربگرایان و تفسیر سوداگرایانه برای تحریف حماسه عاشورا

غربگرایان و تفسیر سوداگرایانه برای تحریف حماسه عاشورا
استاد حوزه با اشاره به تلاش برخی برای تحریف حماسه عاشورا گفت: کسانی که عنوان مذاکره را بکار می گیرند، می خواهند روابط سوداگرانه حاکمیت کفر را در حادثه عاشورا پیاده کنند.

حجت الاسلام محمد جعفر حسینیان عضو هیأت علمی فرهنگستان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در تبیین پیامهای سیاسی عاشورا گفت: سیاست به معنای هدایت تمایلات عمومی جامعه است؛ ائمه(ع) و نایبانشان تعلقات مردم را به سمت خدا هدایت می‌کنند و امام حسین(ع) توانست گرایش‌های عمومی مردم و جوامع را به سمت خدا سوق دهد.

وی درباره درگیری امام حسین(ع) با یزید بیان کرد: در گیری امام حسین(ع) با یزید جنگ جریان حق علیه باطل است و یکی از ویژگی‌های بارز یاران سیدالشهدا(ع) مقدم کردن خدا و رسول خدا(ص) و امام(ع) بر خود است.

عضو هیأت علمی فرهنگستان درباره ارتباط سیدالشهدا(ع) با اصحاب خویش ابراز داشت: ارتباط ولایتمدارانه سید الشهدا(ع) نسبت به اهل بیت خود و اصحاب و دشمنان خود ارتباط ولایتمدارانه است به همین خاطر امام(ع) قصد داشتند که حتی دشمنان خویش را هم هدایت کنند.

وی درباره ارتباط اصحاب با امام حسین(ع) بیان کرد: ارتباط اصحاب با سیدالشهدا(ع) تولی مدارانه بوده است، به همین خاطر اصحاب به امام حسین(ع) عرض کردند اگر صد بار کشته و دوباره زنده شوند دست از یاری اباعبدالله(ع) بر نمی‌دارند.

حجت الاسلام حسینیان با بیان این که یکی از وظایف مهم رهبر و ولی جامعه تبیین مسائل برای مردم جامعه است؛ اظهار داشت: ولی جامعه باید مردم را از حوادث جامعه مطلع کند و آن‌ها را در فهم مطلب و اعمالی که خودش می‌خواهد مشارکت دهد.

وی درباره مدل درگیری سید الشهدا(ع) با یزید، اظهار داشت: درگیری سیدالشهدا با یزید فعل سیدالشهدا(ع) به طور خاص نیست بلکه فعل یک سازمان با محوریت سیدالشهدا(ع) است و این ارتباط یک ارتباط بدون بصیرت نیست.

عضو هیأت علمی فرهنگستان با اشاره به قرآن که می‌فرماید «قد تبین الرشد من الغی» گفت: رشد دادن وظیفه ولی و رهبر جامعه است؛به همین منظور حضرت هر حادثه‌ای و هر واقعه‌ای را که در جامعه رخ می‌دهد، برای مردم تبیین می‌کند.

وی با بیان این که مشارکت جمعی در کربلا در اوج هوشمندی است؛ ابراز داشت: حضور در کربلا رضایت مندانه بوده و افراد به طور خودجوش وارد میدان شده‌اند و یک جریان آتش به اختیار قاعده‌مند را رقم زده‌اند؛ هیجانات در عاشورا با عقلانیت تام همراه است و همین سبب شده که جریان حماسه کربلا ثمره داشته باشد.

وی درباره جبهه مقابل امام حسین(ع) ابراز داشت: امام حسین(ع) با شخص یزید وارد جنگ نشد بلکه با محوری ترین مسأله روز یعنی حاکمیت کفر وارد جنگ شد و با مطالبه گری به دنبال ایجاد حاکمیت دینی بود زیرا حاکمیت استکبار مانع عمل کردن به دین می‌شود.

عضو هیأت علمی فرهنگستان با بیان این که امام حسین(ع) به هیچ وجه با یزیدیان وارد مذاکره نشد، تأکید کرد: جبهه حق با جبهه باطل هرگز آشتی نمی‌کند و اساسا امام حسین(ع) در روز عاشورا عمر سعد را هدایت و راهنمایی کرد نه این که بخواهد دنبال داد و ستد باشد گرچه دشمنان حضرت به راه پلید خود ادامه دادند، کسانی که عنوان مذاکره را بکار می گیرند در حقیقت می خواهند روابط سوداگرانه حاکمیت کفر را در حادثه عاشورا پیاده کنند.

وی با اشاره به این که انقلاب ما دنبال خونخواهی سیدالشهدا(ع) است و تفکر امام حسین(ع) را سرلوحه کار خود قرار داده است، ابراز داشت: رهبری جامعه در همه حوادث با مردم سخن می‌گوید و حضور امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب در حوادث جامعه، حضور تمام نما است.

حجت الاسلام حسینیان درباره جبهه مقابل انقلاب گفت: جبهه مقابل انقلاب، آمریکا است زیرا آمریکا در رأس استکبار قرار دارد و در حال حاضر که امام زمان(عج) غایب هستند؛ حاکم باید ولی فقیه باشد./990/ت302/ق

ارسال نظرات