۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۶۶۲۰۷۳
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی مطرح کرد؛

مقاومت در برابر زیاده خواهی طاغوت؛ پیام عاشورا

مقاومت در برابر زیاده خواهی طاغوت؛ پیام عاشورا
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تأکید کرد که بزرگترین پیام قیام عاشورا عدالت، امنیت، مقاومت در برابر زیاده خواهی طاغوت ها و مبارزه با شرک و ظلم است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سلسله جلسات «حکمرانی قرآنی و قیام امام حسین(ع)» با اشاره به انگیزه امام حسین(ع) از قیام عاشورا گفت: ایشان شهادت خودشان را به گونه ای برنامه ریزی کردند که با اهدای خون خودشان پیروز شوند.

وی با بیان اینکه شهادت امام حسین(ع) دودمان یزیدیان را نابود کرد، ادامه داد: کوفیان از اباعبدالله(ع) دعوت کردند تا به کوفه بیایند، اما خیانت کرده و همه عهد و پیمان و شرافت و انسانیت و اسلام را زیر پا گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با اشاره به اینکه پیروی از طاغوتیان نتیجه ای جز ذلت ندارد، خاطرنشان کرد: مردمی که از امام حق پیروی نمی کنند و به سراغ امام و پیشوای باطل می روند هر روز بر ذلت و خواریشان افزوده می شود.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ابراز کرد: خیانت مردم کوفه به امام حسین(ع) سبب شد تا پس از چندی گرفتار مرد ظالمی همچون حجاج بن یوسف ثقفی شوند و به ذلت و خواری بیافتند؛ به بیان دیگر کوفیان بعد از شهادت اباعبدالله(ع) روز خوشی ندیدند.

وی با بیان اینکه قیام عاشورا تکلیف الهی بر امام حسین(ع) بود، عنوان کرد: اباعبدالله(ع) باید به این تکلیف الهی عمل می کردند تا اسلام ناب محمدی از بین نرود؛ ایشان با اهدای خون خودشان به تکلیف الهی قیام عاشورا عمل کردند.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با اشاره به اینکه بزرگترین پیام قیام عاشورا عدالت، امنیت، مقاومت در برابر زیاده خواهی طاغوت ها و مبارزه با شرک و ظلم است، اظهار کرد: کسانی که امام زمان خود را تنها بگذارند و به او خیانت کنند سرنوشتی جز ذلت و خواری نخواهند داشت.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: رمز مقاومت ملت ایران در برابر حکومت پهلوی و آمریکا و استکبار جهانی این است که با پیروی از مکتب حسینی، یک ملت عدالت خواه، آزادی خواه، امنیت خواه، آرامش طلب و عزت طلب است./841/پ202/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
عالی بود
ما واقعا ملت امام حسینیم و دیگر هیچ.
0
0