۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۶۲۴۰۹
مدیر حوزه علمیه لرستان:

طلاب باید تهذیب نفس را در اولویت قرار دهند

طلاب باید تهذیب نفس را در اولویت قرار دهند
حجت الاسلام عبداللهی از طلاب به عنوان سربازان امام زمان(عج) یاد کرد و گفت: تزکیه نفس و خودسازی از عوامل مهمی است که سبب موفقیت طلبه در انجام رسالت خطیر تبلیغی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام احد عبداللهی، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دوره میثاق طلبگی یک ویژه طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد گفت: برگزاری این دوره فرصتی برای شناختن و شاناساندن است.

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه در این دوره کوتاه مدت طلاب جدیدالورود با فضای حوزه، اساتید و شیوه تحصیل در حوزه آشنا می شوند، افزود: برگزاری دوره میثاق طلبگی فرصتی را فراهم می آورد تا طلاب جدیدالورود نسبت به مسیری که انتخاب کرده اند و استعداد طلبگی که در وجودشان نهفته است، آشنا شوند.

وی در ادامه به رسالت خطیر طلاب اشاره کرد و یادآور شد: طلابی که مسیر طلبگی را انتخاب می کنند، باید با تلاش و پشتکار این مسیر را بپیمایند و برای شکوفایی استعدادها از فرصت های تحصیلی به خوبی بهره مند شوند.

حجت الاسلام عبداللهی در بخش دیگری از سخنانش از طلاب به عنوان سربازان حضرت مهدی(عج) یاد کرد و گفت: طلاب و روحانیت در زمان غیبت امام زمان(عج) رسالت خطیری در عرصه تبلیغی و هدایت دینی جامعه بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: تهذیب و تزکیه نفس از دیگر موارد مهمی است که در حوزه علمیه در اولویت قرار دارد و تهذیب نفس از تحصیل مهم تر بوده، طلبه باید از علما و بزرگان دین الگو بگیرد.

مدیر حوزه علمیه لرستان به سیره علما و عنایت آنان به تهذیب نفس اشاره کرد و اذعان داشت: اخلاق و تربیت اسلامی طلبه امری مهم بوده و طلاب باید در زمینه تزکیه و تهذیب نفس از سيره عملي بزرگان درس بگیرند.

وی یادآور شد: امام خميني(ره) در زمینه خودسازی و تزکیه نفس فرموده است: «تا فرصت از دست نرفته بيدار شويد،‌ در مرحله اول در مقام تهذيب و تزکيه نفس و اصلاح خود بر آیيد، اگر شما درس بخوانيد ممکن است عالم شويد ولي بايد بدانيد که ميان مهذب و عالم خيلي فاصله است.»/9451//210/خ

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات