۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۶۲۰۶۳
نماینده ولی فقیه در مازندران:

فرهنگ حسینی باید نسل به نسل منتقل شود

فرهنگ حسینی باید نسل به نسل منتقل شود
مازندران - امام جمعه ساری با تأکید بر این که فرهنگ حسینی باید نسل به نسل منتقل شود، گفت: باید فرزندان ما نیز حسینی تربیت شوند و تا روز قیامت این چراغ فروزان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در سلسله مباحث ماه محرم با اشاره به این که عزاداران حسینی در طول هزار و 400 سال چراغ مجالس و محافل حسینی و یاد شهدای کربلا و اسارت اهل بیت(ع) امام حسین(ع) را روشن نگه داشتند، گفت: بازخوانی حوادث غمبار کربلا برای نسل های مختلف در طول هزار و 400 سال اخیر موجب ماندگاری این محافل معنوی شده است.

وی با بیان این که دشمن در ادوار مختلف تاریخ تلاش کرد تا یاد و نام امام حسین(ع) و قیام کربلا به فراموشی سپرده شود، افزود: اما با برپایی باشکوه عزای حسینی در طول تاریخ و بازگو کردن حوادث غمبار کربلا، این چراغ روشن مانده و ما امروز وارث آن یادگار گرانقدر هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که این هیأت های مذهبی در حفظ سرمایه ای که امروز ما میراث دار آن هستیم کوشا باشند، خاطرنشان کرد: نباید با برخی اقدامات سبک این سرمایه و میراث ارزشمند تضعیف شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین بر ضرورت الگو گیری از درس ها و عبرت های عاشورایی از سوی جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: باید با عمل به رهنمودهای مولا و پیشوایمان مقام معظم رهبری از بروز حوادث غمبار این چنینی جلوگیری کنیم.

امام جمعه ساری با تأکید بر این که وعاظ و مداحان اهل بیت(ع) باید مصیبت هایی که بر اهل بیت(ع) امام حسین(ع) در دشت کربلا وارد شد را برای جامعه به خوبی بازگو کننند، خاطرنشان کرد: باید مردم ما به ویژه نسل جوان بیش از پیش با مظلومیت خاندان اهل بیت(ع)، غربت آنها و قساوت ها و جنایت های دشمن آشنا و درک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا مجالس حسینی به شیوه های مختلفی در حال برگزاری است، تصریح کرد: آحاد مردم باید این روزها که برای برگزاری مجالس حسینی در مساجد و حسینیه ها محدودیت هایی وضع شده، منازل خود را به یک حسینیه تبدیل کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که نباید بگذاریم دشمن به هدف شومی که در سر داشت برسد، بیان داشت: خوشبختانه در این روزهای اخیر، شاهد یک فضای معنوی و حسینی در سراسر ایران اسلامی هستیم و این خود پاسخ محکمی به دشمنان اهل بیت(ع) است.

وی با تأکید بر این که نباید شکافت نسلی اتفاق بیفتد و فرهنگ حسینی باید نسل به نسل منتقل شود، خاطرنشان کرد: باید فرزندان ما نیز حسینی تربیت شوند و تا روز قیامت این چراغ فروزان باشد.

امام جمعه ساری، خدمت به امام حسین(ع) و عزاداران حسینی را افتخار بزرگی دانست و بیان داشت: به طور حتم کسانی که این روزها به هر نحوی مشغول خدمت به عزاداران هستند نزد خداوند متعال اجر و پاداش معنوی بالایی خواهند داشت./950/پ210/ب1

ارسال نظرات