۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۳
کد خبر: ۶۶۲۰۰۴
حجت الاسلام میرزامحمدی:

انتخاب نام اهل بیت برای فرزندان نخستین قدم معرفت شناسی است

انتخاب نام اهل بیت برای فرزندان نخستین قدم معرفت شناسی است
استاد حوزه با بیان اینکه نام گذاری فرزندان به نام مبارک اهل بیت(ع) نخستین قدم معرفت شناسی است، گفت: برخی از اینکه نام اهل بیت(ع) را بر فرزندان خود بگذارند، خجالت می کشند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی استاد حوزه علمیه قم در هشتمین شب مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) که از سوی هیأت رزمندگان قم در جوار مزار شهدای گمنام قم برگزار شد، با اشاره به تبلیغات مسموم معاویه علیه امیرمؤمنان(ع) گفت: انحراف در جامعه اسلامی در پی تبلیغات دشمنان به جایی رسید که توهین به حضرت علی(ع) در نمازهای جمعه جزء سنت برشمرده می شد.

وی به حدیث شریف ثقلین اشاره و اظهار کرد: تبلیغات مسموم دشمنان اهل بیت(ع) به جایی انجامید که برخی شعار «حسبنا کتاب الله» سر دادند و به عترت پیامبر اکرم(ص) بی توجهی کردند.

حجت الاسلام میرزامحمدی با بیان اینکه نام گذاری فرزندان به نام مبارک اهل بیت(ع) نخستین قدم معرفت شناسی است، ابراز کرد: متأسفانه امروز برخی از اینکه نام اهل بیت(ع) را بر فرزندان خود بگذارند، خجالت می کشند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در روزگاری که بر اثر تبلیغات مسموم امویان حتی نام حضرت علی(ع) را کسی نمی توانست بر فرزند خود بگذارد، نام سه تن از فرزندان خودشان را «علی» گذاشتند.

وی در ادامه با اشاره به شباهت های حضرت علی اکبر(ع) به پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: دشمنان با رقم زدن حادثه کربلا در حقیقت به پیامبر اکرم(ص) بی حرمتی کردند و اسلام را زیر پا گذاشتند.

حجت الاسلام میرزامحمدی با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) تربیت یافته مکتب عاشورا بودند، مطرح کرد: امام خمینی(ره) نیز در راه انقلاب اسلامی فرزندشان حاج آقا مصطفی را اهدا کردند و به هر بهانه ای جریان انقلاب را به جریان عاشورا و کربلا پیوند می زدند./841/پ202/ف

ارسال نظرات