۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۶۱۹۱۰
منتظری در گفت‌وگو با رسا:

در گام دوم انقلاب باید ظرفیت جوانان را بیش از گذشته باور کنیم

در گام دوم انقلاب باید ظرفیت جوانان را بیش از گذشته باور کنیم
نماینده مجلس شورای اسلامی بر ضرورت عدم سازش پذیری در گام دوم توسط دولت ها تأکید کرد و گفت: باید در دفاع از اصول و ارزش های خود ایستادگی کنیم.

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، عدالت محوری را اولین نکته حائز اهمیت در تحقق دولت اسلامی در عرصه‎های مختلف دانست و اظهار داشت: اساس و ارکان هر نظام بسته به میزان تحقق عدالت در بخش های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

حکومت و زمامداری بدون اعتماد مردم معنا نخواهد داشت

وی اعتماد آفرینی را نتیجه عدالت دانست و گفت: اگر عدالت به طور دقیق اجرایی شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، البته این مسأله، معنای آرمانی و مدینه فاضله عدالت است و کار دولت های فعلی نیست، جز این که در عصر امام عصر(عج) محقق خواهد شد؛ اما باید در این مسیر گام های شایسته ای را برداریم، چرا که نتیجه عدالت، اعتماد آفرینی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش اعتماد در زمامداری تصریح کرد: اعتماد، مهمترین سرمایه اجتماعی یک دولت و نظام سیاسی - اجتماعی محسوب می شود؛ چرا که حکومت و زمامداری بدون اعتماد مردم، معنا و مفهومی نخواهد داشت.

اقتدار نظام با اعتماد مردم گره خورده است

وی به ارتباط اقتدار و اعتماد پرداخت و افزود: تجربه گام اول انقلاب اسلامی نشان داد که اقتدار نظام اسلامی (چه در مقیاس ملی و چه در بخش بین المللی) با میزان اعتماد، همراهی و همدلی مردم ایران اسلامی گره خورده است.

منتظری اظهار داشت: با توجه به تحقق آرمان های انقلاب اسلامی ایران که توسط حضرت امام خمینی(ره) به عنوان چشم انداز این نظام تعریف شده است، باید به این منشور عزت بخش برای همه عصرها و نسل ها تا ظهور امام عصر(عج) توجه شود.

بیشتر شدن مسؤولیت دولت اسلامی در بیانیه گام دوم

وی با بیان این که یکی از تفاوت های انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها در رویکرد است، گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب ارزشی و اسلامی است و باید آرمان های این انقلاب، منظومه کار دولت اسلامی قرار گیرد و برای تحقق هر کدام از آنها به اتخاذ تدابیر لازم مبادرت شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی که استمرار گام آغازین است، مسؤولیت زمینه سازی تحقق تمدن نوین اسلامی برای دولت اسلامی به مراتب بیشتر خواهد شد.

وی بر ضرورت تشکیل دولت جوان تأکید کرد و افزود: یکی دیگر از محورهای مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به ویژه در خصوص دولت جوان، انقلابی و کارآمد، توجه به قابلیت ها و توانمندی های نسل جوان است و ان شاءالله در دوره آتی باید شکل گیرد.

منتظری با بیان این که در گام دوم انقلاب باید ظرفیت و انگیزه جوانان را بیش از گذشته باور کنیم، اظهار داشت: البته در اینجا مراد از جوان، صرفاً یک گروه سنی نیست؛ چنانچه مقام معظم رهبری از شهید سلیمانی به عنوان معیار و تراز یک جوان یاد کردند؛ جوان در منظومه فکری مقام معظم رهبری صرفاً معیارهای جسمی نیست، بلکه نشاط، ظرفیت، شادابی و انگیزه برای کارهای بزرگ و به یاد ماندنی است که باید از ظرفیت جوانان در گام دوم بیش از گذشته استفاده و مسؤولیت های سترگ و سنگین بر عهده جوانان کارآزموده و توانمند قرار داده شود.

وی به نقش تعیین کننده جوانان در عرصه های مختلف نظام پرداخت و گفت: باید نسل جوان را باور کنیم و هر جایی که پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی بر بام عزت و سربلندی به اهتزاز در آمده، جایی بوده که جوانان (چه در دوران دفاع مقدس در گام اول انقلاب و چه در دوران کنونی) نقش تعیین کننده ای داشته اند.

عقب نشینی در برابر دشمنان پذیرش شکست را به دنبال دارد

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما خرمشهرهای متعددی در پیشِ روی گام دوم انقلاب در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی داریم و این حماسه ها باید باز هم با تکیه، توان، قابلیت، نوآوری و خلاقیت نسل جوان شکل گیرد.

وی با بیان این که روحیه استقامت و پایداری در برابر جبهه کفر و نفاق است، افزود: سازش با دشمنان شایسته هیچ دولتی در گام دوم انقلاب اسلامی نیست، این بدان معنا نیست که سرِ جنگ با جهان داشته باشیم؛ اما باید در دفاع از اصول و ارزش های خود بایستیم.

منتظری، اهتزاز پرچم سربلندی را در گرو ایستادگی در برابر دشمنان دانست و اظهار داشت: این که شهید سلیمانی گفتند ما ملت امام حسین(ع) هستیم، یعنی در برابر یزیدیان زمان همواره باید پرچم افتخار و سربلندی را به اهتزاز در بیاوریم و این مسأله اتفاق نمی افتد، مگر با توجه به پیام دفاع مقدس و جبهه مقاومت، ایستادگی و پایداری در ارزش ها است، چرا که به همان نسبت که ما عقب نشینی کنیم، دشمن چند گام به پیش خواهد آمد./822/ت301/ق

ارسال نظرات