۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۶۵۵۹۹۸
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

تربیت دینی فرزندان، تاج کرامت الهی را بر سر والدین می‌نهد

تربیت دینی فرزندان، تاج کرامت الهی را بر سر والدین می‌نهد
حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: به غیر از موهبت اعطای فرزند، خداوند تاج کرامت الهی نیز بر سر والدین می‌نهد مشروط بر اینکه فرزندان خود را دینی و قرآنی تربیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب خواهر حوزه علمیه استان، با گرامیداشت دهه کرامت، اظهار کرد: خداوند تبارک‌ و تعالی عالم و آنچه در آن هست را به خاطر انسان خلق کرد و در آیه ۷۰ سوره مبارکه اسراء کرامت ذاتی که به انسان داده شده را متذکر می‌شود.

وی افزود: از طرفی در آیات دیگر مراتب کرامت را برای ما بیان می‌کند از جمله می‌فرماید «إِنَّ أَکرَمَکمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکمْ»؛ گرامی‌ترین و ارجمندترین و با فضیلت‌ترین شما در نزد خداوند باتقواترین شما است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: در سوره یس و داستان آن مرد مؤمن می‌خوانیم «قِیلَ ادْخُلِ الْجَنَّةَ ۖ قَالَ یا لَیتَ قَوْمِی یعْلَمُونَ» به این مرد با ایمان پس از کشته شدن، در عالم برزخ گفته شد داخل بهشت شو، گفت ای کاش ملّت من هم از این نعمت بزرگ آگاه بودند.

وی ادامه داد: آن مقدمه‌ای که این فرد رعایت کرده از جمله اینکه اهل تلاش و دفاع از ارزش‌های الهی و پیروی از اولیای خدا با تمام توان بود، سبب شد مورد تکریم حضرت حق قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: بر این اساس علاوه بر آن کرامت ذاتی، زمینه‌های رشد انسان در عرصه کریم بودن و مورد کرامت قرار گرفتن در اسلام وجود دارد و انسان می‌تواند دائماً پله‌های رشد شخصیتی را طی کند.

وی در ادامه با گرامیداشت دهه کرامت، به جایگاه والای بانوان و دختران در نگاه اسلام پرداخت و افزود: پیامبر مکرم اسلام (ص) فرمودند شخصی که دارای یک فرزند دختر باشد این دختر برای او بهتر است از هزار حج و بهتر است از هزار جهاد در راه خدا و بهتر است از قربانی هزار شتر و بهتر از هزار مهمانی دادن است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: پیامبر اسلام فرمود خداوند مورد رحمت قرار می‌دهد، پدر و مادری که فرزندشان را در راه نیکی کردن به خود یاری می‌دهند، سپس این والدین می‌گویند ای خدا برای چه این مقام به ما داده شده است؟ خدای متعال به آن‌ها می‌فرماید غیر از این موهبتی که به شما داده شده است. تاج کرامت نیز بر سر شما گذاشته خواهد شد و این به خاطر آن است که شما به فرزند خود قرآن را آموزش دادید و او را به دین اسلام آگاه کردید و او را با دوستی محمد رسول اللَّه (ص) و علی ولی اللَّه (ع) پرورش دادید و احکام شریعت را به او آموختید.

وی افزود: این یک رحمت است که انسانی که خداوند با اعطای فرزند به او، او را تکریم کرده، او با تلاش جهت تربیت دینی فرزند، نزد پروردگار ارتقا درجه پیدا کند حال آن‌که می‌تواند بی‌مبالاتی کرده و بی‌تفاوت باشد و ارزش‌ها را برای خود و فرزند تغییر دهد؛ اما برای قرآن و دین از رسوخ مباحث غیردینی و غیرشرعی که امروز به‌وفور در جامعه دیده می‌شود به نگرش فرزندش جلوگیری می‌کند./9314/پ210/ف

هادی رحیمی
ارسال نظرات