۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۶۵۵۰۳۴
امام‌ جمعه فاروج:

تحقق شعار سال منوط به جهش در تمام ابعاد تولید است

تحقق شعار سال منوط به جهش در تمام ابعاد تولید است
امام ‌جمعه فاروج با تأکید بر ضرورت جهش در یادگیری آموزه‌های قرآنی، گفت: تحقق شعار سال منوط به جهش در تمام ابعاد تولید به‌ویژه جهش در یادگیری آموزه‌های قرآنی است.

حجت‌الاسلام نایب علی نوروزی، امام‌جمعه فاروج، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به شعار سال و شرایط تحقق آن در جامعه، اظهار داشت: جهش تولید تنها به معنای جهش در تولیدات نظیر اقتصاد، اجناس و... نیست.

وی افزود: به‌طور قطع هدف مقام معظم رهبری از نام‌گذاری سال جاری به‌عنوان سال جهش تولید افزون بر جهش تولید در ابعاد اقتصادی جهش در تمام ابعاد تولید نظیر جهش تولید در ابعاد فرهنگی، دینی، اجتماعی و غیره بوده است.

حجت‌الاسلام نوروزی اضافه کرد: جهش در تولید هنگامی به‌طور کامل محقق می‌شود که جهش در تمام ابعاد تولید وجود داشته باشد و در این راستا لازم است دستگاه‌ها و مسؤولان دست در دست هم داده و با همدلی و توحید در جهت تحقق این امر مهم گام بردارند.

وی با بیان اینکه جهش در آموزه‌های قرآنی از الزامات تحقق جهش تولید است، ادامه داد: جهش در تولیدات فرهنگی و قرآنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به‌طور قطع جهش چشمگیر جوانان در یادگیری آموزه‌های قرآنی در جهش تولید هم مؤثر است.

حجت‌الاسلام نوروزی تصریح کرد: جهش در یادگیری آموزه‌های قرآنی سبب تقویت روحیه معنوی جامعه شده و به‌عنوان سدی محکم در برابر آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی عمل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت هرگاه انس با قرآن در بین جوانان ما افزایش پیداکرده و جوانان در یادگیری و عمل به آموزه‌های قرآنی پیش‌قدم شده‌اند کارآمدی آن‌ها بالاتر رفته و نسبت به کار خود تعهد بیشتری داشته در نتیجه کیفیت کارشان افزایش‌یافته است.

حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به اثرات مثبت قرآن و آموزه‌های دینی در زندگی جوانان و جامعه، افزود: یادگیری آموزه‌های قرآنی انگیزه جوانان را در تمام عرصه‌ها افزایش می‌دهد و تا زمانی که بتوان نیروی فعال قرآنی تربیت کرد، نیروهای کارآمدتری در حوزه تولید وارد جامعه می‌شوند.

امام‌جمعه فاروج اظهار داشت: با توجه به اینکه مؤسسات قرآنی تقریباً از بودجه دولتی بی‌بهره هستند گاهی دغدغه کمبود اعتبار برای این مؤسسات اجازه نمی‌دهد که وقت بیشتری در اختیار علاقه‌مندان در این حوزه قرار گیرد که بهتر است این مسأله مورد توجه مسؤولان قرارگرفته تا بتوانیم شاهد جهش هر چه بیشتر تولید در عرصه آموزه‌های قرآنی باشیم./9314/ت310/ف

هادی رحیمی
ارسال نظرات