۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۵۴۷۵۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

بیکاری ریشه اغلب مفاسد و معضلات جامعه است

بیکاری ریشه اغلب مفاسد و معضلات جامعه است
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: انواع و اقسام مسائل اجتماعی با کار و بیکاری در ارتباط است؛ به‌گونه‌ای که باید گفت بیکاری ریشه اغلب مفاسد و معضلات جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز در دیدار با مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند و جمعی از فعالان تعاون، با اشاره به اینکه در هر تشکیلاتی آثار وجودی کار و کارگر به‌خوبی قابل احساس است، گفت: همه ما مدیون کارگران هستیم؛ ازاین‌رو باید به هر نحوی هر کمکی که از دستمان برمی‌آید نسبت به کارگران انجام دهیم.

وی اظهار کرد: چشمانمان را که باز کنیم در هر تشکیلاتی آثار وجودی کار و کارگر را مشاهده می‌کنیم است لذا همه چیز از دست کارگران به ما می‌رسد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کار یک مسأله اصولی است، گفت: این‌گونه نیست که محصول کار فقط نقش اقتصادی داشته باشد، بلکه یکی از نقش‌های کار، نقش اقتصادی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی خاطرنشان کرد: انسان به‌گونه‌ای خلق شده که سلامت روح و جسمش وقتی تأمین می‌شود که کار داشته باشد.

وی با بیان اینکه انواع و اقسام مسائل اجتماعی با کار و بیکاری در ارتباط است، تصریح کرد: بسیاری از مسائل و مفاسد از بیکاری‌ها است، اما اگر مسأله‌ای خیر و مصلحت است بر اساس اشتغال صحیح بنا شده است.

امام‌جمعه بیرجند گفت: در مکتب اسلام کار در ردیف عبادات قرار گرفته است، همچنین در فرهنگ که بالاترین مسأله انسان به شمار می‌آید باز هم کار جایگاه خود را دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: وقتی شرایط دنیای امروز را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم با همه دشمنی‌ها و تحریم‌ها علیه ایران، در شرایط بدی قرار نداریم زیرا ما کشور عظیمی در اختیار داریم که در آن نیروی کار و متخصص، سرمایه و سرمایه‌گذار فراوان است لذا آنچه مهم است مدیریت کردن این موارد است.

وی یادآور شد: اگر در برخی از موارد دچار آسیب می‌شویم به خاطر ضعف در مدیریت است که رنگ سیاسی، حزبی و… به خود می‌گیرد./9314/پ210/ق

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
صفر میدانی
Iran, Islamic Republic of
۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
امان از بیکاری
یه وقتی کار بود ولی برخی تنبل بودند ولی الان اغلب افراد بیکار واقعا جویای کار هستندوولی متاسفانه اوضاع خوب نیست
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
وَكَذَٰلِكَ جَعَلْنَا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ أَكَابِرَ مُجْرِمِيهَا لِيَمْكُرُوا فِيهَا ۖ وَمَا يَمْكُرُونَ إِلَّا بِأَنْفُسِهِمْ وَمَا يَشْعُرُونَ
آیه۱۲۳ سوره انعام
درود خدا و پیامبران الهی و مردم ایران زمین بر مقام معظم رهبری مدظله العالی و سید ابراهیم رئیسی عزیز و تمامی پرسنل با وجدان و شریف قوه قضاییه
انشا... خداوند متعال به تمامی اعضای خانواده مسئولین دین دار با شرف و با وجدان طول عمر با عزت و با برکت عنایت نموده و ریشه و نسل مسئولین منافق،ریاکار، ظالم، دزد،بی شرف و پست فطرتی که لقمه حرام از مال مردم در دهان زن و فرزندانشان می گزارند را قطع نماید.
((مسلما رهبر فقید،فرهیخته و با تدبیر انقلاب اسلامی اجازه نخواهند داد این انقلاب که ثمره مجاهدت و خون هزاران شهید قبل و از انقلاب و درد و رنج محرومین در طول نیم قرن اخیر در ایران به چنین نقطه قوت تاریخی دست یافته توسط عده ای دزد و مفسد به ارث برده شود))
0
0