۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۶۵۱۵۸۹
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی:

شرط درک شب قدر خودشناسی و مراقبت از نفس است

شرط درک شب قدر خودشناسی و مراقبت از نفس است
آیت الله صدیقی با بیان اینکه امام زمان(عج) صاحب شب قدر است، گفت: شرط درک شب قدر خودشناسی و مراقبت از نفس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، امروز در جلسه شرح دعای 44 صحیفه سجادیه که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: خداوند متعال با شب قدر ماه مبارک رمضان را تفضیل و برتری داد.

وی با بیان اینکه شب قدر با هزار ماه برابری دارد، ادامه داد: شب قدر بیانگر قدرت الهی است؛ برای خداوند متعال کاری ندارد که همه عالم وجود را در یک عالم قرار دهد. وجود مبارک امام زمان(عج) شخصیت ملکوتی و منحصر به فرد عالم هستی هستند که حقایق تمام عوالم امکان در وجود ایشان گنجانده شده است.

آیت الله صدیقی افزود: همانگونه که یک شخص از نظر ظرفیت به قدرت الهی می‌تواند ظرفیت اسماء حسنی الهی و اسم اعظم خدای متعال را داشته باشد، مکان‌ها و زمان‌ها هم به قدرت خدای متعال همینطور هستند؛ بنابراین شب قدر یک ظرفیت لایتنهی است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه همه ملائمه در شب قدر بر زمین فرود می آیند و مهمان امام زمان(عج) می شوند، ابراز کرد: درک شب قدر برابر با هشتاد سال عبادت و هشتاد سال سیر و سلوک الی الله است، درک شب قدر انسان را به عوالم قرب الهی و جوار صفات حق تعالی می رساند تا به مقام ولایت نائل شود.

وی افزود: شب قدر شبی است که فقط امام زمان(عج) می‌داند این شب چه شبی است و هر کسی سر در نمی‌آورد. نمی‌شود در یک شب به درک شب قدر نائل شد و باطن آن را کشف کرد، اشخاص در طول سال و بلکه در عمری مجاهده توانسته‌اند شب قدر را درک کنند.

آیت الله صدیقی بیان داشت: انسان اگر اهل مجاهده و اجتهاد باشد خدای متعال او را کمک می‌کند و او می‌تواند حجاب‌ها را تا شب قدر کنار بزند، یکی از راه های مجاهدت مخالفت با هوای نفس و مجاهده‌ در میدان جهاد اکبر است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات