۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۶۴۹۲۵۶
حجت الاسلام طبرسی خبر داد؛

برگزاری دروس اخلاق حوزه علمیه مازندران در فضای مجازی

برگزاری دروس اخلاق حوزه علمیه مازندران در فضای مجازی
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری مجازی دروس اخلاق با حضور طلاب در سطح استان خبر داد.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری مجازی دروس اخلاق در سطح استان خبر داد.
 
وی با بیان این که متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا و در پی آن تعطیلی مدارس علمیه، امکان برگزاری برنامه تهذیبی، تربیتی و قرآنی به صورت حضوری وجود ندارد، افزود: به همین دلیل فعالیت‌های اخلاقی، تربیتی و قرآنی در بستر فضای مجازی صورت می‌گیرد.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سلسله مباحث اخلاقی با بهره گیری از توان و ظرفیت اساتید اخلاق بومی به طلاب ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: هر یک از اساتید مطالب اخلاقی هر روز در قالب فایل‌های صوتی در فضای مجازی به طلاب ارائه می‌دهند.
 
حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که همه طلاب مدارس علمیه استان باید به مطالب بیان شده از سوی اساتید گوش فرا دهند، تصریح کرد: در پایان هر هفته از طلاب در خصوص مطالب اخلاقی بیان شده امتحان گرفته خواهد شد.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید از ظرفیت فضای مجازی در جهت ارائه برنامه های اخلاقی، تربیتی و قرآنی استفاده شود، افزود: با توجه به اهمیت برنامه های اخلاقی و تربیتی، ضرورت دارد این فعالیت ها در بستر فضای مجازی دنبال شود.
 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که برای هر یک مدارس علمیه استان از سوی معاونت تهذیب یک گروه جداگانه در یکی از نرم افزار‌های بومی تعریف شده است، گفت: معاونت تهذیب هر مدرسه وظیفه مدیریت، محتوا و هماهنگی گروه را بر عهده دارد.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران همچنین از اجرای برنامه‌های قرآنی با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی با مشارکت طلاب مدارس علمیه استان خبر داد و افزود: بحث روخوانی و روان خوانی قرآن کریم در فضای مجازی از سوی طلاب پایه‌های مقدماتی دنبال می‌شود.
 
حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود همچنین به طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری اشاره کرد و گفت: این طرح نیز با ارائه آثار شهید مطهری به صورت کتب فشرده در فضای مجازی از سوی طلاب اجرا می‌شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین به فعایت مشاوران مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران در دو ماه اخیر اشاره کرد و افزود: سیزده نفر از مشاوران این مرکز با شیوع ویروس کرونا به صوت آن لاین پاسخگویی سؤوالات مختلف عموم مردم، طلاب و خانواده‌ها در خصوص مسائلی نظیر کنترل اضطراب، ترس و سایر مسائل مرتبط بودند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات