۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۶۴۷۹۳۳

حضور جهادی مدیر حوزه علمیه مازندران در تدفین جانباختگان کرونا

حضور جهادی مدیر حوزه علمیه مازندران در تدفین جانباختگان کرونا
مدیر حوزه علمیه مازندران به همراه جمعی از طلاب جهادی در قالب قرارگاه حضرت موسی بن جعفر(ع) در انجام مراحل غسل، تکفین، تدفین و نماز میت جانباختگان بیماری کرونا مشارکت دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران به همراه جمعی از طلاب جهادی در قالب قرارگاه حضرت موسی بن جعفر (ع) در انجام مراحل غسل، تکفین، تدفین و نماز میت جانباختگان بیماری کرونا مشارکت دارد.
 
بر اساس این گزارش، قرارگاه جهادی حضرت موسی بن جعفر (ع) تحت نظارت نماینده ولی فقیه در استان و با همکاری سپاه کربلا و دانشگاه علوم پزشکی استان تشکیل شده است.
ننننننننننن
این گزارش می‌افزاید؛ این قرارگاه جهادی در سطح شهرستان‌ها نیز با محوریت ائمه جمعه و با مشارکت سپاه و شبکه بهداشت و درمان شهرستان تشکیل و در حال خدمات رسانی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به این که انجام احکام شرعی بر روی افرادی که بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشتند همواره یکی از دغدغه‌های مهم خانواده‌ها و مؤمنان بوده است، گفت: این دغدغه پس از فتوای مقام معظم هبری و اعلام آمادگی طلاب و روحانیان جهادی برطرف شده و در حال حاضر اساتید و طلاب بسیاری در سطح استان مشغول انجام این امور شرعی هستند.
 
ننننننننننن
مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اساتید، طلاب و روحانیان جهادی استان از همان نخستین روز‌های شیوع ویروس کرونا مشغول خدمت رسانی هستند، گفت: این قشر اثرگذار جامعه در کنار همه فعالیت‌های جهادی نسبت به آداب غسل و تدفین جانباختگان دغدغه جدی دارند که با فراهم شدن امکانات لازم در این خصوص، احکام و اعمال شرعی بر روی متوفیان ناشی از ویروس کرونا با دقت در حال انجام است.
 
وی با بیان این که همه مراحل غسل، تکفین، تدفین و نماز میت جانباختگان بیماری کرونا از سوی طلاب و روحانیان جهادی استان مازندران انجام می‌شود، تصریح کرد: این درگذشتگان کاملا براساس موازین شرعی به خاک سپرده می‌شوند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که روحانیت در جریان شیوع این بیماری در کنار مردم بوده و خواهد ماند، افزود: در حال حاضر بسیاری از طلاب جهادی مدارس علمیه استان در سطح شهرستان مشغول خدمات رسانی به عموم مردم، محرومان و همچنین کادر درمانی و بیمارستانی هستند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
امروز نیازمندیم، همه جامعه بشری، ذخیره غذایی، بهداشتی و درمانی خود را به اشتراک بگذارند.
0
0