۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۶۴۷۰۱۷
حجت الاسلام سقای بی ریا در گفت و گو با رسا:

مشکل اصلی کشور ضعف مدیریت است

مشکل اصلی کشور ضعف مدیریت است
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به ظرفیت‌های کشور و با تأکید بر اتکا به توانمندی‌های داخلی، مشکلی اصلی کشور را ضعف مدیریت دانست.

حجت الاسلام محمدناصر سقای بی ریا عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، درباره نامگذاری هر سال از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: مقام معظم رهبری نامگذاری هایی که در خصوص هر سالی مطرح می کنند، بدون زمینه انجام نمی دهند، یعنی از طریق گزارشاتی که به ایشان می رسد و زمینه هایی که از استعدادهایی که در بخش های مختلف کشور وجود دارد شعار سال را انتخاب می کنند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به ظرفیت ها و مشکلات موجود در کشور تصریح کرد: به رغم همه مشکلاتی که وجود داشته، اعم از تحریم ها و فشارهایی که روی مردم و اقتصاد ما وجود دارد، بحمدالله این ظرفیت به وجود آمده که بتوانیم روی پای خود بایستیم.

وی ضعف مدیریت را مشکل اصلی کشور عنوان کرد و افزود: آن چیزی که ما اکنون کم داریم، مسأله مدیریت است؛ البته مدیران انقلابی و لایقی در کشور داریم که به دنبال خدمت هستند اما باید روند مدیریت فعلی اصلاح شود.

حجت الاسلام سقای بی ریا با تأکید بر  قطعی بودن سنت های الهی و لزوم اعتماد به وعده های الهی اظهار داشت:  با توجه به امکانات و ظرفیت ها باید توجه بیشتری به سنت های الهی و اتکای بیشتری به درون داشته باشیم و بدانیم که اراده الهی فوق همه اراده ها است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به موفقیت مردم در امتحانات اخیر الهی اشاره و تصریح کرد: مردم ما انتخابات اخیر در صحنه حاضر شدند و امتحانات زیادی یکی پس از دیگری اتفاق افتاد و در همه این ها مردم سربلند بودند؛ بیماری ویروس منحوس کرونا یک امتحان بزرگی بود که مردم امتحان خوبی داده و همدلی خوبی را ارائه کرده اند و این پاداش دارد، در سنت الهی، کسانی که در راه خدا قدم بگذارند، خدا آن را بی پاداش نمی گذارد؛ امیدواریم که پاداش بزرگ تر از آن چیزی باشد که به ذهنمان می رسد.

وی با اشاره به آیات 5 و 6 سوره شرح افزود: خداوند متعال در آیه شریفه «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا» دو بار تأکید می فرماید که به دنبال سختی ها، آسانی است؛ توقع داریم که درهای گشایش و رحمت و آبادانی به زودی به روی مردم گشوده شود.

حجت الاسلام سقای بی ریا با تأکید بر لزوم توجه مسؤولان برای اجرایی کردن شعار سال اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سال جاری را «جهش تولید» نامگذاری کردند، به نحوی که این تولید در زندگی، کسب و کار، درآمد مردم، قدرت خرید و رونق اقتصادی بتواند به صورت محسوس خود را نشان دهد و همه باید در این مسیر تلاش خود را به کار بگیرند./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
خدا پدرتو بیامرزه حرف حقی رو زدی
0
0
جعفر توانمند
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
اللّهمَّ العَن قَتلَة اَميرَالمُومِنين(علیه السلام)
سالروز شهادت مولا علی علیه السلام را تسلیت عرض می کنم
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
روایت توکلی از شراکت یک «مفسد» اقتصادی با ۱۱ نماینده پیشین مجلس

مشکلات تعاونی‌های اعتباری و عدم پرداخت سپرده‌‌ها سبب بروز اعتراض‌های گسترده‌ای در سال ۹۶ شد و دولت مجبور به تامین منابع مالی برای بازپرداخت سپرده‌ها شد.

پرسش:  احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، از شراکت ۱۱ نماینده پیشین مجلس با م ت ، مدیر «فاسد» موسسه اعتباری فرشتگان، خبر داده است.
..
به نوشته توکلی، خانواده آقای ت نیز حدود ۳۰ میلیارد تومان از حساب‌های موسسه فرشتگان برداشت و خارج کرده‌اند.
محمدعلی تفکر که مالک «شرکت‌های سوله و سقف و گروه باهر و باهر کیش» معرفی شده است، آذرماه سال ۹۵ بازداشت شد.
تعاونی اعتباری فرشتگان سال ۹۶ پس از وقوع تخلفات عدیده و داشتن بدهی ۸۶۰۰ میلیارد تومانی منحل اعلام شد.
مشکلات تعاونی‌های اعتباری و عدم پرداخت سپرده‌‌ها سبب بروز اعتراض‌های گسترده‌ای در سال ۹۶ شد و دولت مجبور به تامین منابع مالی برای بازپرداخت سپرده‌ها شد.
میزان کمک بانک مرکزی ایران برای بازپرداخت بدهی‌ها موسسه کاسپین ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعلام شد. با این حال گزارشی درباره نحوه بازپرداخت کل بدهی‌ها، وضعیت اموال این موسسه و پرونده منتشر نشده است.
0
0