۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۴۶۵۱۵
آیت‌الله مجتهد شبستری در گفت‌وگو با رسا:

حذف مقررات دست و پاگیر لازمه تحقق «جهش تولید» است

حذف مقررات دست و پاگیر لازمه تحقق «جهش تولید» است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حذف مقررات دست و پاگیر لازمه تحقق «جهش تولید» است، گفت: واردات کالای خارجی سمی مهلک برای اقتصاد و تولید داخلی است.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، درباره الزامات تحقق شعار سال، گفت: رهبر معظم انقلاب شعار سال گذشته را رونق تولید و سال جدید را جهش تولید نامگذاری کردند و معظم له در صحبت نیم ساعته‌ای که در سالروز عید سعید مبعث داشتند اجمالا به الزامات تحقق «جهش تولید» اشاراتی فرمودند.

آیت‌الله مجتهد شبستری بر لزوم ممنوعیت واردات کالای قاچاق تأکید کرد و ادامه داد: ممنوعیت ورود کالاهای قاچاق از گمرکات، بنادر و مناطق آزاد تجاری باید با مراقبت شدید و جدی همراه باشد، در این زمینه نقش دولت، قوه قضاییه و نیروی انتظامی انکار ناپذیر است و در این زمینه باید اقدامات جدی صورت بپذیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری جلوگیری از واردات بی رویه را یکی دیگر از الزامات تحقق شعار سال برشمرد و اظهار داشت: بسیاری از کالاهای ضروری و مورد نیاز کشور اعم از محصولات کشاورزی، صنعتی و غیره در داخل تولید می شود، بنابراین نیازی نیست کلاهای غیر ضرور و مشابه داخلی در سبد وارداتی کشور قرار گیرد؛ برای مثال زمانی که کشور در تولید کفش و پوشاک به خودکفایی رسیده لزومی ندارد واردات اجناس چینی و ترکیه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: کالاهای وارداتی غیر ضرور و تجملاتی سم مهلکی برای اقتصاد و تولید داخلی کشور محسوب می شود از این رو ممانعت جدی در واردات این نوع کالاها لازم و ضروری است.

آیت‌الله مجتهد شبستری با تأکید بر اینکه حذف مقررات دست و پاگیر لازمه تحقق «جهش تولید» است، ابراز کرد: تسهیلات بانکی و گمرکی در راستای حمایت از تولید و صادرات باید انجام شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری نقش مردم را در تحقق شعار سال بسیار مهم و کلیدی بیان کرد و گفت: اگر مردم می خواهند شعار سال محقق شود باید از خرید کالاهای غیر ایرانی جدا خودداری کنند.

وی درباره موانع تولید، بیان داشت: علاوه بر امور ذکر شده و بروکراسی که باید برطرف و حذف شود، مقررات مربوط به صادرات، واردات، امور بانکی، مالیاتی و بیمه نیز باید نیازمند اصلاح است، متاسفانه امروز این موانع بر سر راه تولید و تولید کننده وجود دارد و دولت و مجلس باید این موانع را برطرف کنند تا بستر تولید و اشتغال‌زایی در کشور فراهم شود./813/ت302/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Luxembourg
۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷
احسنت
1
0
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
رسا رسانه انقلابی و خوبیی است ولی حیف که علما به اتفاق از این رسانه ارزشی حمایت نمی کنند که قدرتمند کار کند
0
0