۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۶۴۲۴۶۲
با هدف پیشگیری از ویروس کرونا؛

بچه مسجدی‌های خراسان شمالی در خانه معتکف می‌شوند

بچه مسجدی‌های خراسان شمالی در خانه معتکف می‌شوند
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان شمالی با اشاره به لغو آیین اعتکاف باهدف پیشگیری از ویروس کرونا، گفت: بچه مسجدی‌های کانون‌های فرهنگی و هنری در خانه معتکف می‌شوند.

هاشم شیرازیان، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با بیان اینکه با توجه به وضعیت فعلی و شیوع کرونا ویروس و ضرورت پیشگیری از این بیماری هرگونه تجمع ازجمله آیین اعتکاف لغو شده است، افزود: بر این اساس بچه مسجدی‌های کانون‌های فرهنگی و هنری استان در خانه خود معتکف می‌شوند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی بیان کرد: متأسفانه با شیوع بیماری کرونا و تأکیدات مسئولان وزارت بهداشت به‌منظور جلوگیری از اجتماعات برای مقابله و پیشگیری از ویروس اعتکاف امسال در مساجد برگزار نمی‌شود و مردم می‌توانند از فرصت به وجود آمده استفاده کرده و در منزل روزه بگیرند و اعمال اعتکاف را به‌جا آورند.

وی اظهار کرد: اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ضمن انجام اقدامات خداپسندانه ازجمله توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در مساجد و بین مردم، آحاد جامعه را به برگزاری آیین اعتکاف در خانه‌های خود دعوت می‌کنند.

وی همچنین به ابلاغ و دستور اکید «حجت‌الاسلام ارزانی» رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور مبنی بر تعطیلی تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد تا اطلاع ثانوی و در پی شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: به‌منظور پیشگیری از خطر ابتلا به بیماری، تمام برنامه‌های فرهنگی و هنری در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور تعطیل است و پس از بهبود این شرایط برنامه‌ها از سر گرفته می‌شود.

شیرازیان با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از تمام ظرفیت فضای مجازی به‌منظور آگاه‌سازی مردم از توصیه‌های بهداشتی بهره گرفته‌اند، افزود: پوستر و بروشورهایی هم به‌منظور آموزش فعالان مسجدی برای مقابله با این ویروس آماده شده که در اختیار مساجد قرار گرفته است.

وی همچنین از توزیع رایگان ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده توسط اعضای کانون فرهنگی و هنری مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) اسفراین در مناطق محروم و حاشیه‌نشین این شهرستان و بین نمازگزاران مساجد خبر داد و گفت: این ماسک‌ها و مواد ضدعفونی‌کننده توسط تعدادی از خیرین این کانون تهیه‌شده و به همت اعضای کانون توزیع شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: از همه مدیران و اعضای کانون‌ها خواسته شده با استفاده از ظرفیت خیران و نیکوکاران نسبت به تهیه اقلام بهداشتی ازجمله ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده همت کرده و در اختیار مردم به‌ویژه مناطق محروم قرار دهند.

شیرازیان در پایان تأکید کرد: همه نشست‌های فرهنگی و هنری، اردوهای تفریحی و زیارتی، بازدیدها، فعالیت‌های کتابخانه‌ای و همایش‌های فرهنگی و هنری تا اطلاع ثانوی در سطح کانون‌ها تعطیل است./۹۳۱۴/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات