۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۶۳۸۸۱۹
سفیر سابق ایران در لبنان:

سردار سلیمانی جبهه مقاومت را با نسخه بومی و محلی کشورها رشد داد

سردار سلیمانی جبهه مقاومت را با نسخه بومی و محلی کشورها رشد داد
فتحعلی به بیان اقدام بی نظیر جهانی سردار سلیمانی در اتحاد ۶ ملیت پرداخت و گفت: سردار سلیمانی جبهه مقاومت را با نسخه بومی و محلی کشور‌ها رشد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد فتحعلی سفیر سابق ایران در لبنان، امروز ظهر در همایش تحلیلی بر نقش شهید سپهبد سلیمانی در توسعه امنیت، عدالت و صلح منطقه ای و جهانی که از سوی مجمع جهانی صلح اسلامی در باغ کتاب برگزار شد، گفت: مجموعه رفتارهای سردار سلیمانی باید مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی بسیار دقیق حق و باطل را تشخیص می داد، ابراز کرد: سردار سلیمانی یک پدیده و شاگرد مکتب امام راحل بود که با معارف و معنویت انس عجیبی داشت.

فتحعلی با اشاره به اینکه آسیای غرب به اشتباه با نام خاورمیانه مطرح می شود، اظهار داشت: جغرافیا، سیاست و قدرت سه عامل مهم در خاورمیانه است که در طول تاریخ همیشه شاهد تقابل آنها بودیم از این رو هر کنشگری و بازی که در این منطقه صورت می پذیرد باید با توجه به این سه عامل باشد.

سفیر سابق ایران در لبنان ادامه داد: نگاه جغرافیایی و ژئوپولیتیکی، نگاه تثبیت مذهب خودساخته و نگاه تثبیت و پایداری جبهه مقاومت از جمله ساختارهای سیاسی کشورهای منطقه به شمار می رود که هر یک بیانگر تشکیل مولفه های نوینی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی با تهدیدهای خارجی از جمله تجاوز اسرائیل و تهدید داعش مبارزه کرد، ادامه داد: سردار سلیمانی منابع مادی کنشگرهای فعال منطقه را فعال کرد و جبهه مقاومت را در هر منطقه با نسخه و قواعد بومی و محلی خودشان رشد داد تا کسی نتواند این جبهه را شکست دهد.

سفیر سابق ایران در لبنان در پایان خاطرنشان کرد: اتحاد 6 ملیت برای مقابله با یک تهدید حرکت بی نظیر شهید سلیمانی بود که در تاریخ نمونه نداشت او این 6 ملیت را با هم متحد و مدیریت کرد و به تقویت منابع گفتمانی پرداخت./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات