۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۳۸۱۳۹
مدیر حوزه علمیه کاشان:

تلاش کنیم روزانه یک صفحه قرآن تلاوت کنیم

تلاش کنیم روزانه یک صفحه قرآن تلاوت کنیم
حجت الاسلام والمسلمین فرجی گفت: تلاش کنیم روزانه یک صفحه از قرآن را تلاوت و ثواب آن را به امام زمان (عج) و پیامبراکرم (ص) هدیه کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی پیش از ظهر امروز به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محفل انس با قرآن و تجلیل از قاریان برتر جامعه کارگری شهرستان کاشان که در تالار ارشاد برگزار شد، گفت: در قرآن به سه نوع فتنه اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه فتنه از فتانه و مفتون به معنی زیبا و فریبنده و مجنون است، افزود: کسی که مفتون می‌شود به اندازه‌ای در زیبایی ظاهری محو می‌شود که زشتی‌ها را نمی‌بیند و عمق مطلب برای او قابل کشف نیست.

به گفته وی انسان مفتون معایب را نمی‌بیند و تنها زیبایی‌ها را می‌بیند، از این رو اگر گفته می‌شود فتنه در آخرالزمان زیاد است برای این است که ظاهر زیبا و فریبنده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی گفت: استفاده از واژه‌های زیبای فمنیسم، جهان آزاد و دنیای بی طبقه توحیدی شعار زیبا و فریبنده اومانیسم و سوسیالیسم است که هر انسانی را مجذوب ظاهر خود می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن با عنوان استمعار وارد کشور‌ها می‌شود، اما تبدیل به استکبار می‌شود، ادامه داد: دشمن با استفاده از شعار فریبنده استمعار که همان آبادانی است به ظاهر برای آبادانی کشور‌ها می‌آید، اما در ادامه تبدیل به استکبار می‌شود و تمامی اصول را نابود می‌کند.

به گفته وی فتنه واژه زیبایی است که می‌تواند ما را مفتون خود کند، اما گاهی فتنه برای امتحان است چرا که مال و فرزندان انسان برای آسیب زدن نیست بلکه برای امتحان انسان است.

مدیر حوزه علمیه کاشان در ادامه با اشاره تعریف مبانی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در این مبانی سه گزینه ضعیف و برابری و فتنه مطرح است که اگر از دشمن ضعیف‌تر باشیم باید زیر سلطه باشیم، اما اگر به لحاظ توان مانند دشمن باشیم و در یک سطح باشیم همیشه در نبرد خواهیم بود و برای مقابله با فتنه باید به اندازه‌ای قوی شد که ریشه فتنه کنده شود.

وی افزود: قرآن می‌فرماید «وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّىٰ لَا تَکُونَ فِتْنَةٌ» برای مقابله با آسیب‌هایی که دشمن وارد می‌کند به اندازه‌ای قوی شوید که آثاری از فتنه نماند و فتنه ریشه کن شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی گفت: امام رضا (ع) می‌فرماید، خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت نشود خودش و اهل خانه و مال او بی برکت است و خانه‌ای که در قرآن خوانده می‌شود خودش و اهل خانه و مال او با برکت است.

وی افزود: امام صادق (ع) می‌فرماید کسی که سوره نور بخواند خدا نسل او را تا قیامت از فساد و فحشا حفظ می‌کند، از این رو تلاش کنیم روزانه یک صفحه از قرآن را تلاوت و ثواب آن را به امام زمان (عج) و پیامبراکرم (ص) هدیه کنیم.

مدیر حوزه علمیه کاشان وظیفه امروز ما را نسبت به انقلاب اسلامی و شهدا سنگین خواند و اظهار داشت: شهدا از زیبایی‌ها خود گذشتند وهمه زیبایی خود را تقدیم خدا کردند.

به گفته وی شهدا بهترین معیار و الگو‌های خوبی برای ما هستند، بنابراین عملکرد ما به گونه‌ای نباشد که شرمنده شهدا باشیم.

مدیر حوزه علمیه کاشان در ادامه یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی به اندازه‌ای توانمند شده است که در بسیاری از بخش ها در رتبه های اول تا سوم قرار داریم و این افتخاری است که جوانان دانشمند آفریده اند./۱۳۰۷/پ310/ب1
 
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 0
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات