۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۶۳۸۰۹۵
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی:

مدل دنیا در مواجهه با مشکلات مذاکره و سازش است

مدل دنیا در مواجهه با مشکلات مذاکره و سازش است
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: مدل دنیا در مواجه شدن با قدرت ها ایستادگی و مقاومت نیست، مدل آن ها سازش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،حجت الاسلام نصرالله پژمان فر در جلسه ای که  ظهر دوشنبه در مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار شد، با اشاره به اینکه ما در آستانه دهه پنجم انقلاب قرار داریم، گفت: مسئله ای وجود دارد تحت عنوان اینکه دشمنی اصلی دشمن با ما به چه خاطر است؟ چه اتفاقی در جمهوری اسلامی صورت گرفت که این ها اینقدر احساس خطر کردند و با این هزینه های بالایی که به دو طرف تحمیل شده تلاش دارند جلوی این حرکت را بگیرند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر بگوییم صرفا جابه جایی قدرت بوده درست نیست، گذشته رژیمی بود به عنوان رژیم شاهنشاهی و عوض شد این اتفاق در دنیا کم نبوده است، موارد مشابه در دنیا کم نداریم، این جا به جایی قدرت تنها در منطقه ما نبوده است، ما تنها یک اتفاق در محیط جغرافیایی رقم نزده ایم، یک جریان فکری پشت این اتفاق وجود دارد و این جریان امروز در حال به هم زدن معادلات دنیا است.

وی با بیان اینکه ما برای حل مسائل و ورود به مسائل مختلف مدل های متفاوت داریم، افزود: مدل اقتصاد مبتنی بر ربا را قبول نداریم و می گوئیم مدلی داریم که می تواند جایگزین مدل فعلی شود، این مدل منحصر به فرد است و تنها مدلی است که می تواند نیاز های انسان را به صورت صحیح پاسخگو باشد.

حجت الاسلام پژمان فر عنوان کرد: اصل دعوا این است که ما ادعای یک تمدن داریم، ادعا داریم به سمت تمدن اسلامی می رویم، یعنی جایی که انسان می تواند به نیازهای فطری خود پاسخ دهد، حوزه های علمیه باید بر اساس منابع موجود از دین، مدل های مختلف را استخراج کنند، فقط نباید سلب کنیم باید طرح پیشنهادی نیز داشه باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: قصد داریم انسان ها را به طریقی بکشانیم که نجات پیدا کنند، ما در این چهل سال توانسته ایم بر اساس مسیری که طی کرده ایم بخشی از این گفتمان را به دنیا رونمایی کنیم و باعث جذب انسان های زیادی به سمت این گفتمان شده ایم، به تعبیر رهبر انقلاب، دنیا در پیچ تاریخی قرارد دارد و به سمت اسلام ناب حرکت می کند، این نگرانی جدی غربی ها است، این ها تحلیل نیست خبر است، الآن در برخی از شهرهای خارجی گزارش داه اند که با شیبی که مسلمانان افزایش پیدا می کنند در آینده کمتر از ده سال دیگر مدیریت شهری را در دست خواهند گرفت، اسلام در دنیا فتوحات خود را انجام می دهد، هوز اول راه هستیم.

وی افزود: دنیا در مدل مواجه شدن با قدرت ها ایستادگی و مقاومت نیست، مدل آن ها سازش است، در رژیم غاصب صهیونیستی کشورهایی مانند مصر و اردن ابتدا به مبارزه برخاستند و شروع به مقاومت کردند ولی بعدا گفتند راه حل مذاکره است، مدل مواجهه با قدرت را سازش و مذاکره دانستند، نتیجه این بود که اسرائیل تثبیت شد و روز به روز قوی تر شد.

حجت الاسلام پژمان فر بیان کرد: ما مقاومت را انتخاب کردیم و باعث بروز شرایط سختی بررای ما شد، بعد از عملیات های متعدد در ابتدای جنگ گفتند بیاید مذاکره کنیم، آیت الله منتظری می گفت که بچه های مردم را جلوی تفنگ نفرستید ولی امام(ره) می گفت نباید به دشمن فرصت داد، با دشمن نباید نشست و برخاست، اگر آن موقع میز مذاکره تشکیل می دادیم قطعا بخشی از کشور را از دست می دادیم، ولی این مقاومت به برون مرزها نیز رسید، «ما می توانیم» تبدیل به یک فرهنگ شد، اصل دعوای آن ها با ما به خاطر این موضوع است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دوران اول ریاست جمهوری روحانی تغییر مدل دادیم، گفتمان مقاومت را که موجب پیروزی بود کنار گذاشتیم و با کسی که می دانستیم به تعهداتش عمل نمی کند مذاکره را شروع کردیم، این یعنی از مسیر انقلاب اسلامی خارج شدیم، مبنای ما با ایشان بر سر گفتمان است، می گوید اشتباه کردیم در این چهل سال با آمریکا تخاصم داشتیم اگر می خواهیم به جایی برسیم باید در ذیل قدرت به جایی برسیم.

وی افزود: رئیس جمهور معتقد است استقلال برای کشور اشتباه راهبردی است، راه مسئله را کنار گذاشتن گفتمان انقلاب می داند، این تعهدات و توافقنامه ها از قبل جود داشت ولی ما امضا نمی کردیم، ولی ایشان معتقد است این یک پازل است و ما نمی توانیم بیرون از پازل باشیم.

پژمان فر یادآور شد: ابتکار امام(ره) این بود که زمین بازی را عوض می کرد، ما وقتی بازی را عوض می کردیم پیروز بودیم، ما اگر طبق قواعد آن ها بازی کنیم همیشه بازنده هستیم، ابتکار ما این بود که بازی را عوض کردیم، روی مقاومت تمرکز کردیم و توانستیم در کشور به این جا برسیم، منتهی این جریان فکری ذهن مردم ما را مشغول کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: الآن دیگر نمی توانند بگویند مذاکره و قصد دارند مردم را ناامید کنند، قصد دارند بگویند زندگی مردم در جمهوری اسلامی امکان پذیر نیست و جمهوری اسلامی قدرت مدیریت ندارد، و بعد راه حل مذاکره مجدد را مطرح کنند، اگر مجلس خوبی داشتیم دولت را سر خط می کرد.

وی افزود: دولتی که وزیرش تخلفات زیادی داشت وقتی برای استیضاح می آمد با رای اعتماد بالاتری به وزارتخانه بر می گردد، این مشکل ما است، مجلس توانمند نیست، زمین مجلس بسیار لغزنده است، نماینده خیلی حواس جمع نیاز دارد تا در امتحانات موفق باشد و برخی امتحانات برای برخی از افراد سخت است./864/پ203/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات