۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۶۳۷۸۱۳
حجت الاسلام روحانی:

حوزه، دانشگاه و مسجد سه پایگاه مهم انقلاب اسلامی است

حوزه، دانشگاه و مسجد سه پایگاه مهم انقلاب اسلامی است
امام جمعه موقت شهرستان آران و بیدگل گفت: حوزه، دانشگاه و مسجد سه پایگاه مهم انقلاب اسلامی است که انقلاب اسلامی از این سه پایگاه آغاز و به پیروزی رسید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی روحانی در سلسله نشست‌های بصیرتی شنبه شب‌ها که در مسجد سلمان فارسی برگزار می‌شود، گفت: دشمن امروز همه توطئه‌های خود را برای دانشگاه به کار گرفته است تا از طریق دانشگاه به انقلاب اسلامی ضربه بزند.

وی با اشاره به اینکه اکثریت دانشجویان ما نماز خوان هستند، افزود: براساس نظرسنجی که در دانشگاه کاشان انجام شد بیش از ۹۶ درصد دانشجویان نماز خوان هستند. 

مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه کاشان با جمعیت دانشجویی ۸ هزار نفر، ۱۶ امام جماعت دارد و تمام خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه کاشان دارای امام جماعت است، اما تنها ۱۳ درصد آن‌ها در نماز جماعت شرکت دارند.

حجت الاسلام روحانی در ادامه با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه و مسجد سه پایگاه مهم انقلاب اسلامی است، افزود: انقلاب اسلامی از این سه پایگاه آغاز و به پیروزی رسید.

وی افزود: جرقه انقلاب اسلامی از حوزه زده شد و در ادامه مسجد به عنوان پایگاه مردمی وارد عرصه شد و دانشگاه نیز به آن‌ها پیوست و حربه اتهام عقب افتادگی به انقلاب اسلامی از دست دشمن خارج شد.

حجت الاسلام روحانی در ادامه به ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: انقلاب‌های زیادی در دنیا رخ داده است از انقلاب کبیر فرانسه تا انقلاب ماتریالیستی و سوسیالیسی شرق، اما انقلاب اسلامی ایران تنها انقلاب در دنیا است که بر پایه شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» استوار است.

به گفته وی همه انقلاب‌هایی که دردنیا رخ داده است دو قطبی غربی و شرقی بوده است، اما انقلاب اسلامی ایران تنها انقلاب در جهان است که بر پایه و اساس نه غربی و نه شرقی است.

حجت الاسلام روحانی گفت: با وجود اینکه دنیای دو قطبی که به لحاظ ایدئولوژی و فکری و سیاسی با یکدیگر مخالف هستند، اما برای نابودی انقلاب اسلامی با یکدیگر متحد شدند.
 
وی یادآور شد: اسرائیل و آمریکا برای جلوگیری از اتحاد کشور‌های اسلامی که ۷۵ درصد نفت جهان را در اختیار دارند توطئه می‌کند و عربستان سعودی هزینه توطئه‌های آن‌ها را می‌پردازد.

امام جمعه موقت شهرستان آران و بیدگل در ادامه افزود: دشمن می‌داند اگر مردم را از ولی فقیه  جدا کند به راحتی انقلاب اسلامی ایران سقوط خواهد کرد، از این رو به دنبال توطئه جدا کردن اسلام از جمهوری است.

حجت الاسلام روحانی در ادامه به برخی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: امروز مستقل‌ترین کشور در دنیا جمهوری اسلامی ایران است و این شعار نیست و ایران نه وابسته به غرب است و نه وابسته به شرق است.
 
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران با وجود همه توطئه‌های ابرقدرت‌های جهان یک وجب از خاک خود را به دشمن نداده است، اما این در حالی است که رژیم پهلوی در هرجنگی بخشی از خاک ایران را بخشید.

امام جمعه موقت شهرستان آران و بیدگل از بسیج به عنوان یکی از ارزش‌های انقلاب اسلامی نام برد و اظهار داشت: اگر بسیج ۸ سال دفاع مقدس را پوشش نمی‌داد امروز آمریکا در کشور ما و در خانه‌های ما بود.

شایان ذکر است، مسجد سلمان فارسی خیابان امیرکبیر یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی بوده و امسال برای ششمین سال متوالی است که سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش جمعی از افراد ولایتمدار برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
 
گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر را بشنوید
تعداد بازدید : 2
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات