۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۲۵۴۶۰۲
مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کاشان:

یکی از رمزهای بزرگ حدیث کساء معرفی جایگاه والای حضرت فاطمه است

خبرگزاری رساـ مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کاشان گفت: یکی از رمزهای بزرگ حدیث کساء، معرفی جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا(س) است.
حجت الاسلام علي روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی روحانی مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کاشان صبح امروز در جمع دانشجویان این دانشگاه، الگوپذیری از حضرت فاطمه زهرا(س) را رمز ترقی و پیشرفت جامعه دانست و افزود: سوره کوثر، اگر کوتاه ترین سوره قرآن است اما به لحاظ محتوا بسیار بزرگ و غنی است.

 

وی افزود: فاطمه زهرا(س) مانند کوثر بیکران الهی و به عنوان اسوه و الگوی بی‌نظیر همیشه سرسبز و حیات بخش استمرار داشته و درس و عبرتی برای همه عصرها و نسل‌ها در طول تاریخ خواهد بود.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این که بارزترین مصداق «کوثر» وجود حضرت زهرا علیها السلام است یادآور شد: جایگاه و مقام دختر مکرّم پیامبر اعظم(ص)، حضرت فاطمه زهرا (س) در آیه‌ مباهله نیز روشن است.

 

به گفته وی، شخصیتی که بر طبق داستان مباهله، حضور در کنار پدر بزرگوارش پیامبر مکرّم حضرت محّمد مصطفی(ص)، شوهرش حضرت علی(ع) فرزندان ارجمندش، حَسَنین(ع) اتمام حجت الهی به مخالفان شد.

 

وی همچنین به جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) در حدیث کساء اشاره کرد و افزود: یکی از رمزهای بزرگ حدیث کساء، معرفی جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا (س) است.

 

حجت الاسلام روحانی یاد آورشد: در بخشی از این حـدیـث، زمـانی که جبرئیل امین از خداوند متعال می‌پرسد این پنج نفری که این همه فضائل دارند و آسمان ‌ها و زمین و همه‌ موجودات به برکت وجود آن بزرگواران خلق شده، چه کسانی هستند؟ خداوند پاسخ می‌ دهد، آنان فاطمه، پدر، شوهر و فرزندانش هستند که این عبارت بیانگر جایگاه والا و شناخته شده‌ حضرت زهرا در آسمان‌ها و در میان فرشتگان الهی است.

 

 مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان، جایگاه زن در اسلام را بسیار رفیع دانست و افزود: زنان ما الگوی مناسبی چون حضرت فاطمه(س) دارند و این غنیمتی بزرگ برای خانواده ها است.

 

وی در ادامه از شروع ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف سه روزه  از دوازدهم اردیبهشت ماه امسال در این دانشگاه کاشان خبر داد و افزود: دانشجویان تا پنجم اردیبهشت امسال فرصت دارند در این طرح معنوی ثبت نام کنند.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که این سنت حسنه هرسال هم زمان با سراسر کشوردر ایام‌ البیض ماه رجب در مسجد دانشگاه کاشان برگزار می‌ شود گفت: برای بهره‌ مندی هرچه بیشتر دانشجویان از مراسم معنوی اعتکاف برنامه های فرهنگی، مذهبی شامل مناجات، حلقه های معرفت، قرائت دسته جمعی قرآن، بیان احکام، مشاوره و سخنرانی با موضوعات مختلف معرفتی برای ایام اعتکاف پیش بینی شده است./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات