۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۳۶۱۶۷
دبیر همایش کتاب سال حوزه:

۹۳۳ اثر در همایش کتاب سال حوزه مورد ارزیابی قرار گرفته است

۹۳۳ اثر در همایش کتاب سال حوزه مورد ارزیابی قرار گرفته است
حجت الاسلام مقیمی حاجی از ارزیابی ۹۳۳ اثر در ۲۰ گروه علمی در بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی دبیر همایش کتاب سال حوزه در آستانه برگزاری بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه و سومین جشنواره مقالات حوزه در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: مجموعه آثار مرتبط با علوم اسلامی و علوم انسانی مربوط به حوزه دین در قلمرو همایش کتاب سال حوزه قرار می گیرند.

حجت الاسلام مقیمی حاجی با بیان اینکه طلاب خواهر و برادر و همچنین طلاب از کشورهای مختلف آثار خود را به دبیرخانه کتاب سال حوزه ارسال کرده اند، عنوان کرد: از مجموعه آثار رسیده به دبیرخانه کتاب سال حوزه 933 اثر شامل کتاب و مقاله حائز شرایط بوده و مورد داوری و ارزیابی قرار گرفته است.

دبیر همایش کتاب سال حوزه با اشاره به اینکه آثار رسیده به این دبیرخانه در 20 گروه علمی مورد ارزیابی قرا گرفته است، اظهار داشت: آثار رسیده در گروه های علمی مانند اخلاق، عرفان، ترجمه، اقتصاد، فقه، اصول، فلسفه و ... دسته بندی شده و با حضور اساتید برجسته مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ارزیابی آثار رسیده به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه در دو مرحله صورت گرفته است، ابراز کرد: در مرحله اول هیئت داوری به صورت اجمالی آثار را مورد ارزیابی قرار داده اند که حدود 162 اثر به مرحله دوم راه پیدا کرده اند.

دبیر همایش کتاب سال حوزه افزود: آثار ارسال شده به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه از کشورهای مختلف از جمله استرالیا، مراکش، هندوستان، آذربایجان و... بوده است.

وی گفت: براساس مصوبه شورای سیاست گذاری شورای همایش کتاب سال حوزه برخی از محورها مانند جنبه های علمی بیانیه گام دوم انقلاب، اقتصاد مقاومتی، الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، فضای مجازی، هنر، زن و خانواده و فلسفه هنر مورد توجه خاص قرار گرفته است.

حجت الاسلام مقیمی حاجی عنوان کرد: 115 اثر از آثار رسیده به دبیرخانه کتاب سال حوزه با موضوع الویت ها اعلام شده از سوی دبیرخانه این همایش بوده است.

دبیر همایش کتاب سال حوزه اظهار داشت: پس از 4000 ارزیابی اجمالی و بیش از 500 ارزیابی تفصیلی در نهایت 3 کتاب و 2 پایان نامه در بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه به عنوان آثار برتر شناخته شده اند.

وی به مقالات ارسال شده به سومین جشنواره مقالات حوزه علمیه نیز اشاره کرد و افزود: از 110 مقاله رسیده به دبیرخانه این جشنواره، 28 مقاله به مرحله دوم راه یافتند که در نهایت از 3 مقاله حائز رتبه های برتر شده اند./1350/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
ارسال نظرات