۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۳۲۷۹۷

اگر جنگ است، بجنگید!

اگر جنگ است، بجنگید!
حسن روحاني پس از بازديد از نمايشگاه دستاوردهاي جديد در حوزه پتروشيمي کشور، نکاتي گفت که حائز اهميت است.

به گزارش خبرگزاري رسا، حسن روحاني پس از بازديد از نمايشگاه دستاوردهاي جديد در حوزه پتروشيمي کشور، نکاتي گفت که حائز اهميت است: «دشمنان ما متوجه شده‌اند که با فشار حداکثري نمي‌توانند ما را وادار به تسليم کنند و همه هدف، اين است که ما سر ميز مذاکره برويم که هرچه آن‌ها گفتند قبول کنيم؛ اين کار در ايران اسلامي ما نشدني است.»

ترجمان اين جملات، همان «مذاکره نمي‌کنيم» است که از لسان رئيس‌جمهوري که بارها و بارها عشق به مذاکره را فرياد زده، شنيدني و جالب است. وي در ادامه مي‌گويد: «بعضي‌ها به دولت دوازدهم مي‌گويند قول‌هايي که اول دولت داديد چرا عين آن‌ها را انجام نداديد؟ خب ما در شرايط صلح، آن قول‌ها را داديم بعد وارد جنگ شديم؛ ما در حال حاضر وارد يک جنگ شديم؛ جنگ را ما انتخاب نکرديم و ما شروع نکرديم و حتي بهانه هم به آن‌ها نداديم ؛آن‌ها آغاز و شروع کردند به جنگي که قامت استوار اين ملت را بشکنند.» معنا و مفهوم اين جملات از عبارات قبلي هم جالب‌تر است؛ چراکه اگر به حافظه‌مان رجوع کنيم، بنا به گفته خود آقايان در مناظرات و جلسات مختلف ايام انتخابات، سايه جنگ، بر سر کشور سنگيني مي‌کرد، حالا چه شده که سال ۹۶، ما در شرايط صلح بوديم؟! مگر شما نيامديد که آن سايه جنگ را از سر کشور برداريد؟ چه شد که خود را در جنگ مي‌بينيد.

اما واقعيت اين است که نه آن موقع سايه جنگ نظامي بالاي سر کشور بود؛ نه الان. جنگ ما سال‌هاست جنگ اقتصادي و فرهنگي و اعتقادي است. نام هرسال که توسط مقام معظم رهبري، حکيمانه انتخاب مي‌شود نشان مي‌دهد، مسير کشور، نقاط قوت، دستگيره‌ها و مواضع ضعف، تهديدات پيراموني و فرصت‌هاي موجود چه هستند و چه بايد بکنيم. سير اين اسامي و شعارهاي سال و بيانات صريح رهبر معظم انقلاب در ديدارهاي مختلف، نشان از حضور در يک جنگ تمام‌عيار اقتصادي بود اما در حيطه نظامي بارها و بارها فرمودند: «جنگ نمي‌شود»

اما بگذاريد از اين‌ها هم عبور کنيم؛ سلّمنا؛ ما در شرايط جنگي قرار داريم (البته نه نظامي) پس چرا ادبيات شما، روحيه شما، آرايش دولت شما، شبيه به جنگاوران نيست؟ يا اگر گاهي آرايش رزمي مي‌گيريد، در برابر خودي‌ها و دل‌بستگان به اين نظام و انقلاب است؟

ما واقعا خرسنديم که شما پذيرفته‌ايد، ما در جنگ نبوديم؛ اقدامات به‌اصطلاح اعتماد ساز شما باعث تشديد وقاحت دشمن شد؛ وگرنه در زمان مقاومت، ما به اذعان خودتان در صلح بوديم. اما اين هم ايرادي ندارد. اگر جنگ است بجنگيد! لباس رزم بپوشيد؛ جنگ اقتصادي را جدي بگيريد؛ باکار و تلاش و پرهيز از لجبازي، باقي‌مانده عمر دولت را در مسير خدمت به مردم صرف کنيد؛ شک نکنيد خدا را آمرزنده و مهربان خواهيد يافت./1360//101/خ

منبع: رسالت
ارسال نظرات