۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۶۳۱۷۵۲
در مدرسه علمیه مروی؛

کارگاه مشاوره با موضوع «روش های تعامل زوجین» برگزار می شود

کارگاه مشاوره با موضوع «روش های تعامل زوجین» برگزار می شود
کارگاه مشاوره با موضوع «روش های تعامل زوجین» ویژه طلاب متاهل در مدرسه علمیه مروی برگزار می شود.

حجت الاسلام رمضانعلی تیموری معاون تهذیب مدرسه علمیه مروی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری کارگاه مشاوره ویژه طلاب مدرسه علمیه مروی خبر داد و گفت: کارگاه مشاوره با موضوع «روش های تعامل زوجین» با حضور استاد مشاور حجت الاسلام فرجی امروز سه شنبه 3 دی‌ماه راس ساعت 16 در مدرسه علمیه مروی برگزار می شود.

وی آسیب شناسی تعاملات منفی زوجین را یکی از اهداف در برگزاری این کارگاه برشمرد و ادامه داد: راز موفقت زوجین در زندگی مشترک اجتناب از مسائل آسیب زا و تقویت تعاملات عاطفی و ارزشی زوجین براساس مبانی اسلام است؛ طلاق عاطفی حقیقتی پنهان و خانمان سوز است که با اصلاح مسائل مشترک زوجین می توان از آن اجتناب کرد.

حجت الاسلام تیموری با بیان اینکه طلاق عاطفی مرگ خاموش زندگی مشترک زناشویی است، اظهار داشت: زمانی که در میان زوجین طلاق عاطفی وجود داشته باشد بسیاری از نیازهای مشترک زوجین برآورده نمی شود بر این اساس هر یک از زوجین خارج از خانواده به دنبال رفع آن نیازها خواهند بود و این امر تبعات سخت و جبران ناپذیری برای جامعه و خانواده به همراه خواهد داشت.

معاون تهذیب مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه فرزندان قربانیان رفتارهای آسیب زای زوجین هستند، گفت: نتیجه تعامل رفتاری مناسب همسران ایجاد امنیت خاطر برای فرزندان است بنابراین از فرزندی که در خانواده امنیت خاطر ندارد نمی توان توقع داشت در جامعه با مشکل روبرو نشود.

وی به دیگر اثرات منفی مسائل آسیب زا در میان روابط زوجین اشاره کرد و گفت: تعاملات منفی زوجین تاثیرات نامطلوبی بر روی خانواده های آنان خواهد داشت در حالی که از نگاه اسلام خانواده در جایگاه عظیمی قرار دارد و نباید خدشه ای به آن وارد شود.

حجت الاسلام تیموری با تاکید بر اینکه حوزه علمیه مروج و مبلغ دین است، گفت: حوزه علمیه افرادی را باید تربیت کند که زندگی مشترک آنان مبلغ دین و الگویی برای جامعه باشد لذا هدف مدرسه علمیه مروی از برگزاری این کارگاه جلوگیری از آسیب ها و آفت هایی است که امروز کانون خانواده ها را تهدید می کند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه مروی با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون به عنوان مرجع مشاور دینی جامعه نباید گرفتار این آسیب ها شوند، ادامه داد: توانمند سازی زوجین، آگاهی بخشی و ارائه راهکار در راستای تحکیم بنیان خانواده از اهدافی است که در این کارگاه دنبال می شود. گفتنی است در این کارگاه طلاب متاهل با همسران‌شان شرکت خواهند کرد./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات