۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۶۲۸۹۴۴
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی:

پست‌های مدیریتی به نسل سوم و چهارم واگذار شود

پست‌های مدیریتی به نسل سوم و چهارم واگذار شود
نماینده ولی فقیه در زنجان گفت: ولی عرصه را برای نسل سوم و چهارم باز بگذاریم تا جوانان در پست‌های مدیریتی مشغول باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی خاتمی پیش از ظهر امروز در چهارمین جلسه تمهید و تنفیذ پیام مقام معظم رهبری اظهار داشت: تمهید بیانیه گام دوم انقلاب در استان زنجان دیر آغاز شده است.

وی با اشاره به محورهای بیانیه گام دوم انقلاب گفت: بخش اول بیانیه کارها و اقدامات انجام شده در گذشته 40 ساله انقلاب و بخش دوم مربوط به توقعات و انتظارات و نحوه موفقیت‌ها در گام دوم است.

امام جمعه زنجان افزود: داشتن پنجره واحد برای ساماندهی الویت‌ها و اهداف گام لازم و ضروری است و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب راه مربوطه طی شود.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی تصریح کرد: اصلی‌ترین مساله جامعه، لزوم نیاز به تغییرات در کشور است و در تنفیذ پست‌های مدیریتی باید از تجربیات نسل اول و دوم استفاده شود ولی میدان را به نسل سوم و چهارم واگذار کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: مسئولین باید تعهد دهند که تا یک سال آینده نیروهای جوان 30 تا 38 سال را در جهت اشتعال در پست‌های مدیریتی در استان آموزش دهند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت در یک کشور است و روی دیگر دانایی، توانایی است، عنوان کرد: راه طی شده در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب با همه اهمیتش فقط یک آغاز بوده است و طبق ادعاهای مسئولین استان در این امر، اگر ما نفر اول هستیم خروجی آن باید هویدا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با تاکید بر اینکه یکی از معضلات جامعه انباشت کارمندان بی‌انگیزه در سیستم اداری است و باید این امر ساماندهی شود، افزود: با رویکرد صداقت استخدام‌ها صورت پذیرد و با سوالات بی‌مورد و غیرتخصصی عرصه را برای حضور تنگ نکنیم.

وی با بیان اینکه در کشور ما 20 برابر میانگین نرمال دنیا کارمند وجود دارد گفت: مهارت و کارآفرینی باید در آموزش‌های عالی ما بیشتر توجه شود تا جوانان به اشتغال در حوزه‌های مهارتی نیز تمایل نشان دهند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات