۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۱۴۶۸۱
حسن بیگی در گفت‌وگو با رسا:

تقویت ناجا سبب ارتقای آرامش و امنیت اجتماعی جامعه می شود

تقویت ناجا سبب ارتقای آرامش و امنیت اجتماعی جامعه می شود
عضو کمیسیون امنیت ملی تقویت ناجا را سبب ارتقای آرامش و امنیت جامعه دانست و تأکید کرد که همه دستگاه ها باید از اقدامات ناجا در برخورد با هنجارشکنی ها حمایت کنند.

ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه نیروی انتظامی براساس قانون بازو و ضابط قوه قضاییه محسوب می شود، گفت: در مرحله نخست قضات باید با قاطعیت همواره از پلیس و نیروی انتظامی حمایت کنند تا نیروی انتظامی بتواند در انجام وظایف ذاتی خویش عملکردی قاطع و قابل تحسین داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی نیز در قبال نیروی انتظامی وظایفی دارد که باید به درستی به آن عمل کند، ادامه داد: یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی وضع و تصویب قوانین مورد نیاز نیروی انتظامی و رفع خلأهای قانونی ناجا است تا نیروی انتظامی هنگام انجام وظیفه با مشکل و یا مانع قانونی روبرو نشود.

حسن بیگی اضافه کرد: متاسفانه ما با این پدیده روبرو هستیم زمانی که پلیس، متخلفی را دستگیر می کند و در اختیار دستگاه قضا قرار می دهد، قاضی نیز با حکم دادسرا مجرم را راهی بازداشتگاه می کند و یک ساعت بعد مجرم با قید وثیقه آزاد می شود در این هنگام است که زحمت و دسترنج پلیس ضایع می شود و متخلف مشاهده می کند که با انجام خلاف هیچ تنبیهی برای او وجود ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: از سوی دیگر جامعه می‌بیند قانون شکنی به حد اعلای خود می رسد لذا مال باختگان یا حتی کسانی که مورد آزار و اذیت اراذل و اوباش قرار می گیرند انگیزه ای برای رجوع و شکایت به نیروی انتظامی پیدا نمی کنند.

وی تاکید کرد: نهادها، دستگاه ها و مقامات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در راستای کاهش بزهکاری و تخلفات و افزایش آسایش و آرامش مردم موظف هستند از اقدامات نیروی انتظامی حمایت کرده و انگیزه ناجا را در برخورد با هنجارشکنان افزایش دهند.

مردم باید قدردان و حامی نیروی انتظامی باشند

حسن بیگی با تاکید بر اینکه خط قرمز هر کشوری قانون آن کشور است، اظهار داشت: می‌بینیم هر کشوری که نسبت به اجرای قوانین کشورش توجه دارد در آن کشور تخلف کمتر رخ می دهد زیرا متخلف می داند که با انجام تخلف به قانون سپرده خواهد شد و قانون نیز با اشد مجازات او را تنبیه خواهد کرد به همین دلیل در این کشورها بزهکاری و تخلف کمتر روی می دهد و از طرفی آرامش و آسایش روحی جامعه و مردم افزایش می یابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه مردم باید قدردان و حامی نیروی انتظامی باشند، تاکید کرد: لازم است در محیط های فرهنگی مانند میعادگاه های نماز جمعه، مساجد، دانشگاه ها و مدارس از نیروی انتظامی حمایت شود چرا که پلیس مسؤول برقراری نظم عمومی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امنیت اجتماعی و فردی انسان ها در اماکن عمومی حتی در منازل و بنگاه ها برعهده نیروی انتظامی است لذا به هر میزان پلیس در یک کشور به منظور عمل به وظایف ذاتی خویش تقویت شود به همان مقدار امنیت شخصی و اجتماعی مردم آن کشور تضمین می شود./813/ت302/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات