۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۶۱۳۲۵۱
حجت الاسلام سرلک:

انسان موحد با دیگران بداخلاقی نمی کند

انسان موحد با دیگران بداخلاقی نمی کند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان موحد با دیگران بداخلاقی نمی کند، گفت: عبادت و شاکر بودن دو شرط ورود به قلعه توحید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری، حجت الاسلام سرلک استاد حوزه علمیه، امروز در مراسمی که به مناسبت تکریم امامزاده ناصرالدین(ع) در همین آستان مقدس برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: گناه ارزش انسان را از بین می برد.

وی با اشاره به اینکه انسان های گناهکار در قیامت ذلیل هستند، ادامه داد: امام رضا(ع) در حدیث سلسلةالذهب می فرمایند: هرکسی وارد قلعه توحید شود در قیامت از عذاب الهی در امان می ماند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: برای ورود به قلعه توحید دو شرط لازم است که نخستین شرط آن مربوط به عبادت خالصانه ای می شود که منیت و خود بینی را از انسان دور کند؛ بنابراین انسانی که حسود است نمی تواند وارد قلعه توحید شود.

تعداد بازدید : 6

انسان موحد با دیگران بداخلاقی نمی کند

حجت الاسلام سرلک بیان داشت: نماز بر انسان واجب است اما نمازی می تواند انسان را به کمال برساند که از ریا و عجب دور باشد و آن نماز در رفتار و شخصیت فرد اثر مطلوب بگذارد.

وی افزود: عبادت یعنی تواضع و خاکساری در برابر خداوند که در برخورد با دیگران باید جلوه کند؛ پس عبادت معبر ورود به قلعه توحید است. امام حسین(ع) در عبادت خود را بدهکار خداوند می دانند و از حضرت حق طلبکار نبودند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: عابدی که با دیگران بداخلاقی می کند و خلق تندی دارد هنوز دچار منیت و خود بزرگ بینی است. عبادت منت الهی بر عابد است چرا که حضرت حق اجازه داده که بنده از طریق عبادت رایحه توحید را استشمام کند.

حجت الاسلام سرلک بیان داشت: موحد کسی است که در بلا و سختی به اولیای الهی اقتدا کند و با صبر و توکل به خداوند مصائب و مشکلات را پشت سر بگذارد؛ بنابراین دومین شرط ورود به قلعه توحید شاکر بودن در ابتلائات و مشکلات است./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات