۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۶۱۱۳۱۹
مسؤول نمايندگی ولی فقيه در سازمان بسيج مستضعفين:

ایستادگی امام و رهبری در مقابل آمریکا یک موضع اعتقادی است + فیلم

ایستادگی امام و رهبری در مقابل آمریکا یک موضع اعتقادی است + فیلم
حجت الاسلام تویسرکانی گفت: مقاومت و ایستادگی امام راحل و رهبرمعظم انقلاب در مقابل آمریکا و استکبارجهانی یک موضع اعتقادی است و سیاسی نیست و بامذاکره هم حل و فصل نخواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت شهداي هفت تير و يادواره شهداي پايگاه بسيج شهيد بهشتي و  آيين وداع با شهید تازه تفحص شده شهید علیرضا میرزایی قالهری که در مسجد صفاری کاشان برگزار شد، گفت: شهید دو موضوع شرک و ظلم را خیلی مورد توجه قرار داده است. 

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش اهل بیت(ع) مبارزه با شرک و ظلم بود و در این راه به شهادت رسیدند، افزود: اگر اهل بیت(ع) تنها در حوزه ایمان  و خدمت به مردم و کمک به فقرا و نیازمندان فعالیت داشتند و نسبت به شرک و مشرک و ظلم و ظالم تبری نداشتند هیچکدام از اهل بیت(ع) شهید نمی‌شدند.

حجت الاسلام تویسرکانی گفت: هیچکس مخالف کمک به فقرا و محبت و مهربانی با مردم و تفریح و رفاه و پیشرفت نیست و در همه جای دنیا بنیاد‌های خیریه و کمیته امداد خیریه دارند و هیچکس با آنها مخالف نیست و تاکنون هیچ انسان خیر و عارف و شاعری را ترور نکردند و به شهادت نرسانیده اند.

وی افزود: شهدا با شرک و ظلم مبارزه کردند و در این راه به شهادت رسیدند، از این رو امام صادق (ع) می‌فرماید، حاکمی که ظالم باشد طاغوت است و اطاعت از حاکم ظالم و طاغوت اطاعت از شرک است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین بزرگترین مصداق شرک را شرک در اطاعت دانست و عنوان کرد: مقاومت و ایستادگی امام راحل و رهبرمعظم انقلاب در مقابل آمریکا و استکبارجهانی یک موضع اعتقادی است و سیاسی نیست و بامذاکره هم حل و فصل نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه براساس آیه صریح قرآن هر مسلمانی از آمریکا اطاعت کند از اسلام خارج است، اظهار داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید، ‹‹یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَالنَّصَارَىٰ أَوْلِیَاءَ ۘ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ ۚ وَمَن یَتَوَلَّهُم مِّنکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ›› کسی که از ظالم و طاغوت زمان آمریکا اطاعت کند و سازش کند و سرتعظیم فرود بیاورد از اسلام خارج می‌شود.

حجت الاسلام تویسرکانی با تأکید بر اینکه کرنش در برابر طاغوت خروج از اسلام است، گفت: هیچ مسلمانی نباید در برابر ظالم و طاغوت کرنش کند و چنانه در برابر مسؤولی که دارای مقام و قدرت است کرنش کنیم شرک است، چرا که اسلام جازه نداده در برابر مسؤول احساس حقارت و کوچکی کنید و مسؤولان نوکر مردم هستند و مردم ارباب مسؤولان هستند.

وی ادامه داد: اگر قرار است دستی بوسیده شود باید دست مردم بوسیده شود، اما از آن طرف چنانچه رییس و فرماندهی مانند سردار حاج قاسم سلیمانی دارای تقوا و فضیلت و ایثار و شهادت طلبی باشد و او را تکریم کنیم، این تكريم در واقع تکریم ارزش‌ها و فضیلت‌ها و شهادت‌ها است.

حجت الاسلام تویسرکانی گفت: اگر امام خمینی (ره) می‌فرماید من دست بسیجی‌ها را می‌بوسم این بوسیدن دست جهاد و شهادت است، اما چنانچه در برابر  یک ظالم سر تعظیم فرود بیاوریم شرک است و خداوند اجازه چنین ذلتی به ما نمی‌دهد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین افزود: اگر مسلمانان در برابر صاحبان قدرت ذلیلانه رفتار نکنند صاحبان قدرت کینه ما را به دل گرفته و با تهدید و تحریم و تحقیر به دنبال نابودی ما خواهند بود، اما اگر در برابر صاحبات قدرت کرنش کنیم همه مشکلات ما به ظاهر برطرف خواهد شد.
 
لازم به ذكر است شهيد عليرضا ميرزايي، متولد يكم مردادماه سال يكهزار و سيصد و چهل و سه در شهرستان كاشان است كه بيست و پنجم آبان سال شصت و يك در عمليات محرم به شهادت رسيد./۱۳۰۷/پ210/ب1
تعداد بازدید : 6
 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات