۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۰۵۵۸۳
حجت الاسلام والمسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی:

مسؤولان ناکارآمد جایگاه خود را به افراد شایسته واگذار کنند + فیلم

مسؤولان ناکارآمد جایگاه خود را به افراد شایسته واگذار کنند + فیلم
نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مسؤولان ناکارآمد جایگاه خودشان را به بهتر از خود واگذار کنند، گفت: مسؤولان چوب لای چرخ تولید کنندگان نگذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاجی ابوالقاسم دولابی نماینده مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در جلسه معرفتی که به مناسبت وداع با ماه شعبان در مسجد ارگ تهران برگزار شد، گفت: خداوند اجازه می دهد که در برخی از خانه ها نام خدا برده شود.

وی افزود: خانه هایی که نام خدا برده می شود نورانی است و عرشیان نور آن را همانند ستارگان مشاهده می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی با اشاره به اینکه انسان های تسبیح‌گو هرگز از یاد خداوند غفلت نمی کنند، بیان داشت: انسان مومن در کنار امور دنیوی از ذکر الهی باز نمی ماند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رمضان ماه مهمانی خداوند است و انسان باید خود را برای این ضیافت الهی آماده کند، عنوان کرد: کسانی که از آمدن ماه رمضان ناراحت و از اتمام آن خوشحال می شوند هرگز نمی توانند بزرگی این ماه را درک کنند از این رو آنان رمضان را برای خود محدود شدن می دانند.

وی ادامه داد: رمضان مانند قرآن کریم می ماند کسانی که نتوانند این ماه را درک کنند دچار خسران و زیان می شوند اما کسانی که به درک این ماه نائل شوند در معرض بارش رحمت الهی قرار می گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی با تاکید بر اینکه رمضان ماه مغفرت است، ابراز کرد: خداوند در این ماه نسبت به مومنان مهربان است بنابراین می طلبد ما نیز به زیر دستانمان مهربان باشیم چرا که رمضان تجلی مهربانی خداوند است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری برپایی سفره افطاری ساده را تجلی مهربانی عمومی دانست و گفت: گره گشایی از مشکلات مردم مهربانی است اگر انسان در این ماه با دیگران مهربان باشد خداوند طور دیگری با او برخورد می کند.

وی یکی از برکات ماه رمضان را سحر خیزی برشمرد و تصریح کرد: سحرخیزی به انسان معنویت می دهد معنویتی که انسان در ماه مبارک رمضان می تواند کسب کند در سایر ماه ها نمی تواند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی با اشاره به اینکه برخی انسان ها با برکت هستند، گفت: کسانی که کم هزینه و پرفایده هستند انسانهای بابرکتی هستند امام راحل انسانی با برکت بودند، ایشان همانند رهبری شخصیتی کم خرج اما پر فایده بودند به همین سبب توانستند معادلات جهان را که در سراشیبی تک قطبی قرار داشت تغییر دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: متاسفانه امروز برخی مسؤولان پرخرج و بی برکت هستند و کسانی که حقوق های نجومی می گیرند و اختلاس می کنند از این دسته افراد هستند بنابراین اگر امروز برخی مسؤولان وظیفه خود را به بهتر از خود واگذار کنند و بروند دعای بسیاری از مردم بدرقه راهشان خواهد بود.

وی افزود: متاسفانه امروز برخی مسؤولان به جای اینکه در راستای رونق تولید به تولیدکنندگان کمک کنند اقدام به سنگ اندازی جلوی پای تولیدکننده می کنند این افراد انسانهای بی برکتی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه انسان با برکت می تواند ماه رمضان را درک کند، گفت: انسان باید از ماه رمضان مبارک بودن و کم خرج بودن را یاد بگیرد./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 9
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات