۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۶۰۴۶۰۴
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد؛

لزوم توجه مسؤولان به صنایع دستی در خراسان جنوبی

لزوم توجه مسؤولان به صنایع دستی در خراسان جنوبی
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: روستای خراشاد مانند شهر یزد در خراسان جنوبی است و در خراسان جنوبی که کشاورزی در آن آسیب پذیر است باید به صنایع دستی بها داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز در دیدار جمعی از اعضای شورای اسلامی و دهیاری روستای خراشاد بیرجند اظهار داشت: روستای خراشاد به عنوان روستای نمونه گردشگری شناخته و جهانی شده است و جهانی شدن حوله این روستا نشان از همت بالای مردمان این روستا دارد.

وی گفت: مسؤولان باید مشکلاتی که در حوزه صنعت روستای خراشاد وجود دارد توجه جدی داشته باشند و در جهت برطرف کردن آن گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: کمبود زمین در روستاها برای ایجاد کارگاه‌های صنایع دستی یکی از مشکلات بوده اما سوال این است در منطقه کویری خراسان جنوبی که تمام آن زمین است چرا در واگذاری زمین به مردم سخت‌گیری می‌شود؟

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه مسؤولان نباید در حریم روستاها برای زمین سخت‌گیری کنند، تصریح کرد: روستاهای دارای ظرفیت و پتانسیل‌های عظیم است که باید این ظرفیت‌ها در شهرستان‌ها شناسایی شود.

وی ادامه داد: روستای خراشاد مانند شهر یزد در خراسان جنوبی است و در استان خراسان جنوبی که کشاورزی در آن آسیب پذیر است باید به صنایع دستی بها داده شود.

حجت الاسلام محمدولی عارفی، رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: از حوله خراشاد می‌توان در ساخت انواع البسه استفاده کرد و باید خود مردمان آن خطه ابتدا این البسه‌ها را بپوشند تا فرهنگ سازی شود.

حجت الاسلام عارفی تصریح کرد: آموزش‌های حوله بافی باید ترویج داده شود و رشته حوله بافی در سطح روستاها و شهرهای استان آموزش داده شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات