۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۵۶۹۹۸۹
آیت الله جوادی آملی:

اگر کسی اهل استقامت باشد، خداوند روزی او را تأمین می کند

حضرت آ‌یت الله جوادی آملی گفت: ذات اقدس الهی همه را خلق كرد راه را هم باز كرد و فرمود اگر كسی اهل استقامت باشد پایدار باشد ما تمام روزی‌های او را تأمین می‌كنیم. از خدا راستگوتر كیست؟
آیت الله جوادی آملی

به گزارش خبرگزاری رسا، جلسه درس اخلاق حضرت آیت الله جوادی آملی در مسجد احمدآباد دماوند با حضور جمعی از طلاب و علاقه‌مندان معارف الهی برگزار شد.

 حضرت آیت الله جوادی آملی، در ابتدا با اشاره به سالگرد حادثه هفت تیر، شهادت مظلومانه آیت الله دكتر بهشتی و یاران گرانقدرشان را تسلیت گفت و وظیفه ما را حفظ و حفاظت از خون این شهدا و پیروی راه اهل بیت(علیهم السلام) دانست.

وی بیان داشت: مستحضرید كه ایران را اصحاب سقیفه فتح كردند نه اصحاب غدیر؛ یعنی نیاكان ما، اجداد ما علی بن ابیطالب را نمی‌شناختند، فاطمه زهرا، امام حسن، امام حسین(علیهم السلام) را نمی‌شناختند چون ایران به دست امیرالمؤمنین كه فتح نشد به دست شیعیان كه فتح نشد، به دست اصحاب سقیفه فتح شد. اما این سادات بزرگوار و دودمان اهل بیت(علیهم السلام) بعد از وجود مبارك امام رضا این ساداتی كه آمدند، وجود مبارك فاطمه معصومه(سلام الله علیها) در قم، برادر بزرگوارش در فارس اینها جریان غدیر را، ولایت را، اهل بیت را، تشیع را به اجداد ما معرفی كردند و اینها هم پذیرفتند، بنابراین این بزرگواران یك حقّ حیاتی به گردن ما دارند و اگر اینها نیامده بودند همان سقفی‌ها كه ایران را گرفته بودند همان سقفی‌ها ایران را مثل بعضی از كشورهای دیگر سقفی بار می‌آوردند، ما جریان غدیری بودن خود را به بركت این ذوات قدسی داریم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه به ضرورت یاد مرگ و آمادگی انسان برای این انتقال به جهان برزخ اشاره كرد و افزود: مرگ مثل غدّه بدخیم سرطان و اینها نیست چون اینها تحمل‌پذیر است، مرگ این است كه انسان در حالی كه زنده است از تمام ذرّات بدن او روح مفارقت می‌كند، مگر می‌شود جریان مرگ را كسی تصور بكند كه مرگ چقدر درد دارد؟ اگر تحمل‌پذیر بود كه آدم جان نمی‌داد! الآن یك مقدار دندانی كه می‌كِشند اگر تخدیر نكنند چرا درد می‌آید؟ الآن پوستی را كه می‌كَنند چرا درد می‌آید؟ برای اینكه یك زنده‌ای را می‌خواهند بمیرانند، این درد می‌آید و وقتی تخدیر كردند او احساس ندارد، دردی ندارد. در حال مُردن انسان چون احساس دارد از تمام ذرّات بدن او روح می‌خواهد جدا شود چقدر سخت است خدا می‌داند. اما این جریان مرگ را می‌شود آسان كرد، انسان وقتی به جای دیگر دل بسته باشد حواسش پیش بدن نیست.

مفسر برجسته قرآن کریم ادامه دادند: ذات اقدس الهی همه را خلق كرد راه را هم باز كرد فرمود چه جن چه انس از ما كمك بخواهد ما به او كمك می‌دهیم، چون جن هم مثل انسان دو گروهند یك عده مسلمان‌اند یك عده كافرند، فرمود اگر كسی اهل استقامت باشد پایدار باشد ما تمام روزی‌های او را تأمین می‌كنیم. از خدا راستگوتر كیست؟

حضرت آیت الله جوادی آملی ابراز داشت: شیطان صریحاً گفت من از طرف راست، از طرف چپ، از جلو و از پشت سر می‌آیم، از پشت سر می‌آیم می‌گویم بچه‌های تو، آینده تو باید از تو ارث ببرند تمام تلاش و كوشش خود را بكن كه چیزی برای آنها بگذاری تو با دست خالی بروی وگرنه ما دست چپ و دست راست و شیطان از پشت سر می‌آید یعنی چه؟ گاهی از طرف قدرت، گاهی از طرف ضعف، گاهی از طرف جلو، گاهی از طرف دنبال، این برای شیطان، شیطان بیرون شیطان اكبر هم كه دیدی الآن صحنه‌ها و بهانه‌های فراوانی دارد یا به بهانه تحریم یا بهانه‌های دیگر از جای دیگر می‌آید اما خدا غریق رحمت كند مرحوم مجلسی(رضوان الله تعالی علیه) یك لطیفه‌ای دارد، مرحوم مجلسی(رضوان الله تعالی علیه) می‌فرماید نكته‌ای كه شیطان گفت از جلو می‌آید، از پشت سر می‌آیم، از طرف راست می‌آیم، از طرف چپ می‌آیم، بالا و پایین را نگفت، معلوم می‌شود این دو طرف باز است،  برای اینكه بالا و پایین راه خداست یا دست دراز می‌كنیم به خدا می‌گوییم خدا، یا به خاك می‌افتیم می‌گوییم خدا، خب راه باز است چرا این كار را نكنیم./۱۳۲۳/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات