۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۰۲۵۷۹
مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی خبر داد؛

خدمت رسانی طلاب حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی به مناطق سیل زده لرستان

خدمت رسانی طلاب حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی به مناطق سیل زده لرستان
حجت الاسلام نصیرایی گفت: قرارگاه خدمت رسانی شهید حجت الاسلام تقی پور جهت رسیدگی به آسیب دیدگان سیل لرستان با محوریت حوزه علمیه خراسان جنوبی در استان لرستان فعال شد.

حجت الاسلام مجید نصیرایی، مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی اظهار داشت: بر حسب دستور آیت الله سید مصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان و حجت الاسلام والمسلمین عبادی نماینده ولی فقیه در استان قرارگاه خدمت رسانی شهید حجت الاسلام تقی پور جهت رسیدگی به آسیب دیدگان سیل استان لرستان با محوریت حوزه علمیه و دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی در لرستان فعال شد.

وی گفت: با توجه به سیلاب که ابتدای سال جاری در استان‌های غرب و جنوب کشور سبب خسارت‌ها و مشکلاتی برای استان‌های لرستان و خوزستان شد مردم خراسان جنوبی از روزهای نخست برای کمک به مردم سیل زده کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به هموطنان داشتند.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی از استقرار کارشناسانی در بخش‌های بهداشت و درمان، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی برای بازدید در مناطق سیل زده شهرهای معمولان و پلدختر خبر داد و افزود: برای کمک به این مناطق از ظرفیت حوزویان و خیران، اساتید دانشگاه و دانشجویان و اقشار مختلف استفاده می‌کنیم.

حجت الاسلام نصیرایی تصریح کرد: بررسی‌هایی از مناطق سیل زده صورت گرفته و برخی از نقاط بحرانی نیز به شدت توسط سیلاب تخریب شده و هنوز وجود گل و لای در منازل مردم است.

وی ادامه داد: در برخی از نقاط سیل زده نیاز به مواد غذایی مانند قند، روغن، چای، برنج، اقلام خشک و لوازم بهداشتی و برخی از نقاط دیگر نیز نیاز به کمک‌های مالی و فراهم کردن زیرساخت‌ها، انتقال آب و راه‌ها دارند.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه نقطه از این مناطق به خراسان جنوبی سپرده شده و نیروهای انسانی در دهستان میانکوه شرقی، پلدختر و معمولان استقرار دارند.

حجت الاسلام نصیرایی اظهار کرد: تیمی از روحانیون خراسان جنوبی در لرستان مستقر هستند و تیم‌های دیگری از بیرجند، قاین، طبس، سربیشه و نهبندان عازم لرستان می‌شوند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات