۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۶۰۰۴۸۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ظرفیت های فرهنگی و دینی برای تقویت اعتقادات نسل جوان به کار گرفته شود

ظرفیت های فرهنگی و دینی برای تقویت اعتقادات نسل جوان به کار گرفته شود
نماینده مجلس خبرگان گفت: دشمن تلاش می‌کند تا هویت دینی نسل جوان را تضعیف کند از این رو مراسم معنوی اعتکاف فرصت مناسبی برای تقویت معنویت و اعتقادات دینی نسل جوان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار دست اندرکاران مراسم معنوی اعتکاف با تبریک ماه رجب، از این ماه به عنوان فرصتی برای توبه و استغفار به درگاه خداوند متعال عنوان کرد.
 
وی با بیان این که در این ماه با فضیلت در‌های رحمت خداوند متعال به روی بندگانش باز خواهد بود، افزود: باید در ماه رجب و شعبان قلوب خود را با نور الهی صیقل داده و برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که دعا و نیایش در هر زمانی ما را به درگاه الهی نزدیک‌تر می‌کند، بیان داشت: این ماه‌های با عظمت بهترین فرصت برای دور شدن از معصیت و گناه است.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که شأن و جایگاه ماه رجب باید حفظ و تقویت شود، خاطرنشان کرد: از دست دادن فرصت‌های معنوی این ماه‌ها پر فضیلت برای انسان خسارت بار است.
 
امام جمعه قائمشهر در ادامه سخنان خود به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ماه رجب اشاره کرد و با بیان این که اعتکاف فرصتی برای توبه و بازگشت به معنویت است، بیان داشت: این سنت حسنه دینی ظرفیت ارزشمندی است که به برکت انقلاب اسلامی گسترش یافته است.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد گسترش و حضور چشمگیر جوانان مؤمن و انقلابی در این مراسم معنوی بودیم، تصریح کرد: باید تلاش شود حضور نسل جوان در این مراسم معنوی هر سال بیشتر تقویت شود.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که اعتکاف مسیر بندگی را به ما نشان می‌دهد، افزود: اعتکاف ظرفیت ارزشمندی برای خودسازی و تهذیب نفس است.
 
امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که در شرایطی که دشمنان تلاش می‌کنند تا هویت دینی نسل جوان را تضعیف کنند مراسم معنوی اعتکاف می‌تواند فرصت مناسبی برای تقویت معنویت و اعتقادات دینی نسل جوان است، تصریح کرد: امروز باید همه ظرفیت های فرهنگی و دینی در جهت تقویت اعتقادات دینی نسل جوان بهره گرفته شود./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات