۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۶
کد خبر: ۵۹۹۱۹۵
حجت الاسلام اسلامی:

اهداف جمهوری اسلامی باید اولویت بندی شود

اهداف جمهوری اسلامی باید اولویت بندی شود
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه اهداف کشور باید اولویت بندی شود، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب باید در اولویت کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا اسلامی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در همایش "نقش حوزه علمیه در گام دوم انقلاب" که از سوی خبرگزاری رسا در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه در آستانه دهه پنجم انقلاب اسلامی قرار داریم، گفت: امروز ما باید وظایف ذاتی روحانیت را شناسایی کرده و نقش حوزویان در منشور روحانیت و گام دوم انقلاب اسلامی تبیین کنیم.

وی یکی از شاخه های فقه را فقه الحکومة خواند و اظهار داشت: مسأله «تشخیص مصالح» از مباحث مهم فقه حکومتی است و امروز طبق مقتضای این موضوع باید به بیانیه گام دوم انقلاب بپردازیم، زیرا این بیانیه از دیگاه فقه حکومتی در اولویت اول قرار دارد.

حجت الاسلام اسلامی با تأکید بر اینکه اهداف نظام جمهوری اسلامی باید اولویت بندی شود، ابراز داشت: امروز باید نهادهای مختلف حاکمیت مسائل مختلف را طبقه بندی کرده و بر اساس اولویت ها عمل کنند؛ امروز در شرایط جنگی اقتصادی، فرهنگی و رسانه ای قرار داریم و باید طبق اولویت ها با دشمنان مقابله کنیم.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه امروز در هر زمینه ای باید اولویت شناسی داشته باشیم و فرصت ها و تهدیدهای آن را مورد بررسی قرار دهیم، افزود: ما باید نسبت به همه مسائل پیرامونی خود فرصت ها و تهدیدها را در نظر بگیریم و از فرصت ها استفاده کنیم تا تهدیدها کارساز نباشند.

وی با اشاره به اینکه الزامات فقه اولویت عبارت از سرمایه شناسی، رصد سرنوشت آینده و جایگاه شناسی هستند، ابراز داشت: امروز طبق مقتضای اولویت شناسی باید ظرفیت های داخلی کشور را رصد کنیم؛ باید بدانیم که سرمایه شناسی در زمینه اولویت شناسی تأثیر بسزایی دارد، زیرا اولویت بندی بر اساس نیروها و استعدادها انجام می شود؛ امام راحل ظرفیت ایمان را شناختند و با تکیه بر همان در برابر استکبار جهانی ایستادند؛ امروز سلاح اصلی ما ایمان است و باید تقویت شود.

حجت الاسلام اسلامی خاطرنشان کرد: امروز باید بدانیم که موج افکار عمومی و رضایت مردم بسیار مهم است و نباید تنها پیشرفت های سلاحی و دفاعی را در زمینه کسب پیروزی در نظر گرفت.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه امروز به نیروهایی نیاز داریم که احکام اسلامی را به خوبی اجرا کنند، گفت: گذشته و آینده تاریخ از سنت برخوردار است و این عالم دینی است که می تواند سنت های تاریخ را بر اساس مبانی دینی استخراج کند.

وی با اشاره به اینکه تنها عالم دینی می تواند برای آینده بشریت برنامه ارائه کند، اضافه کرد: زیرا عالم دینی نصوص دینی را می شناسد و بر اساس سنت های گذشته و آینده به طراحی برنامه های زندگی بشری می پردازد؛ افرادی که دین را فردی می دانند می گوید دین نمی تواند کاری کند و ما باید در جهانی سازی هضم شویم، اما کسانی که بعد اجتماعی دین را درک می کنند می دانند دین برای همه ابعاد زندگی بشری برنامه دارد./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
حسین ثالث موید
ارسال نظرات