۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۵۹۶۶۶۵
حجت الاسلام نوروزپور:

توکل به خدا مهمترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود

توکل به خدا مهمترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود
استاد حوزه علمیه گفت: نخستین و مهمترین عامل پیروزی انقلاب توکل به خدا بود که تحت سایه ایمان به خدا، ایمان به وسیله و ایمان به هدف به وقوع پیوست.

حجت الاسلام نوروزپور مدیرکل بقتع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن توصیف شخصیت معنوی حضرت امام خاطرنشان کرد: انقلاب امام و علمداری معظم له صرفا ماحصل انقلاب دهه 50 نیست و در قبل ها انقلابات دیگری رخ داده و نهضت هایی بودند که مترصد برپایی حکومت اسلامی بودند که نهایتا منجر به انقلاب غرور آفرین حضرت امام شد.

وی در ادامه افزود: ابومسلم خراسانی وقتی از امام صادق(ع) سوال کرد که چطور با 4000 دانشجوی مکتب اسلام قیام نمی کنید در حالی که حسین با 72 نفر جنگیده بود؟ و در پاسخ امام(ع) فرمودند که اگر 5 نفر از یاران حسین را داشتم قیام و انقلاب می کردم.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: امام راحل از یاران باوفای به انقلاب و از شیعیان تنوری به وفور در دستگاه انقلاب داشت و این خود سبب پیشرفت انقلاب اسلامی بود که هم اکنون نیز هستند جوانانی که در دفاع از ناموس خود از جانشان می گذرند.

حجت الاسلام نوروزپور ضمن تشریح مبنای سکولار و لیبرال خاطرنشان کرد: نظام غربی سکولار مبتنی بر نظام سرمایه داری معتقد است که دین نمی تواند موجب و زمینه ساز پیشرفت بشر شود و دینداری به نوعی محدودیت است اما امام راحل با برنامه و ارائه مدل انقلابی حکومت داری به شبهات ناکارآمدی این نظام از همان ابتدا پاسخ داد.

اسلام قبل انقلاب صرفا ملازم با ظواهر احکام شرعیه تلقی می شد

وی در ادامه ابراز داشت: در تشریح وضعیت اسلام قبل انقلاب که همان اسلام ملتزم به ظواهر صلاه و روزه است و بعد انقلاب باید بدانیم اسلام منهای سیاست قبل انقلاب کاملا متفاوت با اسلام توام با سیاست فعلی بود که در نهایت پرداختن به این ریز جزئیات ثمر بخش خواهد بود.

حجت الاسلام نوروزپور اظهار کرد: اسلام واقعی، اسلامی است که به دستورات واقعی دین عمل کند و با آن ها انتخابی و سلیقه ای برخورد نکند.

توکل به خدا مهمترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود

استاد حوزه علمیه ضمن تشریح عوامل پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: نخستین و مهمترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی توکل به خدا بود که تحت سایه ایمان به خدا، ایمان به وسیله و ایمان به هدف به وقوع پیوست.

وی در تبیین نقش و وظیفه حوزه و روحانیت ضمن اشاره به عملیاتی کردن طرح های پیش رو خاطرنشان کرد: طلاب در وهله اول ضمن اطلاع از آرمان های امام باید ملتزم به انقلاب باشند که تنها با خودسازی امکان پذیر است و با توجه به هجمه های موجود وظیفه تشریح و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی به عهده حوزه و روحانیتی است که امید است چنین مواد درسی ای در حوزه رواج و موجب تحول شود./811/ت302/ب1

ارسال نظرات