۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۵۹۵۸۹۸
در ۱۵ بقعه متبرکه شهرری؛

برنامه‌های دهه فجر با عنوان فجر فاطمی برگزار می‌شود

برنامه‌های دهه فجر با عنوان فجر فاطمی برگزار می‌شود
حجت الاسلام صادقی گفت: بیش از ۱۶۰ برنامه با عناوین فجر فاطمی و یاس نبوی متناسب با دهه فجر و ایام فاطمیه در ۱۵ بقعه متبرکه شهرری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مرتضی صادقی رییس اداره اوقاف شهرستان ری، امروز در نشستی با اصحاب رسانه به تشریح برنامه های دهه فجر این اداره پرداخت و گفت: امسال به دلیل تقارن دهه فجر با ایام فاطمیه، برنامه های خود را با عنوان «فجر فاطمی» و سوگواره «یاس نبوی» در بقاع متبرکه برگزار می کنیم.

وی با تشریح ویژه برنامه های ظهر روز شهادت حضرت زهرا(س) ابراز کرد: برنامه شاخص ما در آستان مقدس شیخ صدوق(ره) برگزار می شود که با سخنرانی حجت‌الاسلام مومنی و مداحی حاج سعید حدادیان همراه خواهد بود و نماز جماعت ظهر به امامت آیت‌الله محمدی ری‌ شهری اقامه می‌شود.

رییس اداره اوقاف شهرستان ری ادامه داد: «خیمه‌های انقلاب» از دیگر برنامه‌های دهه فجر است که در این برنامه ۲۰ روحانی مبلغ از قم و ۲۰ مبلغ هم از شهرری برای مشاوره های دینی و خانوادگی در این خیمه‌ها حضور دارند‌.

حجت الاسلام صادقی بیان کرد: نمایشگاه دستاوردهای انقلاب را داریم که 40 سال خدمت اداره اوقاف در آن به نمایش درمی آید که در شهرری در بقاع متبرکه و خدمات استانی به صورت سراسری در باغ موزه دفاع مقدس به نمایش گذاشته می‌شوند.

وی با اشاره به بحث شفاف سازی تصریح کرد: در ماه صفر گزارش مالی هشت ماهه اول را به سمع و نظر مردم رساندیم و در دهه فجر نیز گزارش مالی بقاع متبرکه در یازده ماه گذشته را برای اطلاع رسانی به مردم در ورودی هر امامزاده نصب می‌کنیم.

رییس اداره اوقاف شهرستان ری با اشاره به تعاملات اوقاف با سایر ارگانها و ادارات گفت: براساس تعاملاتی که با کمیته امداد امام خمینی(ره) داشتیم بازارچه‌ خیریه ای را در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) برپا می‌کنیم که در آن از غرفه‌داران از سوی کمیته معرفی می شوند و مکان از سوی بقاع تعیین می شود و هزینه‌ ای از غرفه داران دریافت نمی‌شود.

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: امشب سیزدهم بهمن ماه گردهمایی روحانیون با سخنرانی حجت‌الاسلام سعیدی، مسؤول عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، شانزدهم بهمن ماه مراسم تجلیل از قاریان و حافظان با مشارکت اداره تبلیغات اسلامی و هفدهم بهمن ماه برنامه دیدار با معلولان با مشارکت بهزیستی در بقعه شیخ صدوق(ره) برگزار می شود و در روز 22 بهمن در مسیر راهپیمایی غرفه ای برپا خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه جامع اوقاف اظهار داشت: ایجاد این سامانه بهترین اقدام اوقاف در طول چهل سال بوده است زیرا تمام عملکردها، اسامی امامزادگان، بقاع متبرکه و موارد دیگر در این سامانه وارد شده که برای اطلاع رسانی مردم بسیار خوب است و از این رو دیگر شایعاتی مثل جعلی بودن برخی امامزادگان نمی تواند مطرح شود./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات