۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۵۹۵۷۴۲
دستاوردهای 40 ساله در حوزه علمیه خراسان جنوبی(5)؛

تدوین 200 مقاله و برگزاری 100 نشست علمی

تدوین 200 مقاله و برگزاری 100 نشست علمی
حجت الاسلام نصیرایی گفت: در حال حاضر سالانه بیش از 100 نشست علمی در مدارس علمیه استان برگزار می‌شود و بیش از 200 عنوان مقاله تدوین شده است.

حجت الاسلام مجید نصیرایی، مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی مدارس علمیه دارای برنامه‌ای منسجم و سیستمی یکپارچه نبودند.

وی گفت: اما امروز سیستمی متمرکز متکفل امور تحصیلی، فرهنگی، پژوهشی و تربیتی طلاب است به گونه‌ای که تمام مدارس استان تحت برنامه مرکز مدیریت استانی قرار گرفته است.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: همچنین حضور اجتماعی و روحانیان قبل از انقلاب سازمان یافته و منسجم نبوده اما امروز بعد از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی، روحانیان استان در عرصه‌های متعددی مانند دستگاه‌های دولتی و نظامی، دانشگاه‌ها، مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان و فعالیت‌های جهادی به نحو سازمان یافته و گسترده حضوری فعال دارند.

حجت الاسلام نصیرایی تصریح کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی برنامه تدوین شده‌ای برای پژوهش وجود نداشته اما در حال حاضر سالانه بیش از 100 نشست علمی در مدارس علمیه استان برگزار می‌شود و بیش از 200 عنوان مقاله تدوین شده است.

وی ادامه داد: روحانیان و طلاب همواره در فعالیت‌های خدمت‌رسانی و دفاع از ارزش‌های اسلامی پیشتاز بودند و در پیدایش انقلاب اسلامی نقش مهمی را ایفا کردند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات