۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۹۵۲۴۲
دستاوردهای 40 ساله در حوزه علمیه خراسان جنوبی(4)؛

ارتقای سطوح عالی در مدارس علمیه خراسان جنوبی

ارتقای سطوح عالی در مدارس علمیه خراسان جنوبی
مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر سطح مدارس علمیه خراسان جنوبی تا کفایتین(سطح سه) ارتقا پیدا کرده است.

حجت الاسلام مجید نصیرایی، مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 2 هزار و 208 نفر طلبه در مدارس علمیه استان تحصیل می‌کنند.

وی گفت: در ابتدای انقلاب جنوب خراسان فاقد مدرسه علمیه خواهران بوده اما امروز تعداد هشت مدرسه علمیه خواهران با 115 استاد و 700 طلبه در استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی در مدارس علمیه استان کلاس‌ها و تدریس‌ها در حد سطوح عالی نبوده ولی در حال حاضر سطح مدارس علمیه خراسان جنوبی تا کفایتین(سطح سه) ارتقا پیدا کرده و رشته‌های تخصصی سطح سه هم در حوزه علمیه استان راه‌اندازی شده است.

حجت الاسلام نصیرایی با بیان اینکه سالانه حدود 6 هزار نفر از طلاب و مبلغان در مناسبت‌های مختلف مذهبی و ملی به تبلیغ می‌پردازند، تصریح کرد: در ابتدای انقلاب در 9 مدرسه علمیه استان کتابخانه فعال بوده و امروز 26 کتابخانه در مدارس علمیه استان مشغول به ارائه خدمت به طلاب هستند.

وی ادامه داد: همچنین مدارس علمیه خراسان جنوبی در ابتدای انقلاب اسلامی فاقد رشته تخصصی بوده‌اند اما در حال حاضر در 6 مدرسه استان رشته‌های تخصصی راه اندازی شده و در حال فعالیت هستند.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: درس قرآن و نهج البلاغه هرچند از دیرباز در حوزه‌های علمیه مورد توجه بوده اما جز دروس رسمی و برنامه ریزی شده قرار نداشته در حالی که امروز تمام طلاب با برنامه مشخص دروس تفسیر، تجوید و نهج البلاغه را در برنامه درسی خود آموزش می‌بینند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات