۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۵۹۵۱۵۳
آیت الله طه محمدی:

والدین از فرزندان خود غافل نباشند + فیلم

والدین از فرزندان خود غافل نباشند + فیلم
امام جمعه همدان گفت: شب و روز مراقب فرزندان خود باشید و انها را موعظه کنید چرا که دشمن شبانه روز برای فرزندان ما به دنبال کشیدن نقشه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در درس اخلاق مدیران استان که در استانداری همدان برگزار شد با تاکید بر این که باید با قران انس بگیریم خاطر نشان کرد: بعضی از آیات قران شاید در ظاهر کوتاه باشد اما اگر آن را با دقت نگاه کنیم خواهیم فهمید که هر آیه دریایی از معنا است.

وی حکمت داشتن را بالاترین نعمت الهی دانست و گفت: لقمان انسانی است که در قرآن سوره ای به نام او وجود دارد و از او با نام لقمان حکیم همیشه یاد می شود.

امام جمعه همدان افرود: لقمان از این خیر کثیر که همان حکیم بودن است بهره مند شده بود و از این دانایی خود نیز به بهترین نحو در راه درست استفاده می کرد.

وی تصریح کرد: خلقت انسان بیهوده نبوده است بنابراین باید هر کس به نوبه خود بداند و سعی کند که به هدف اصلی آفرینش که همان حکمت است برسد چرا که ذات اقدس الهی نیز حکیم است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در قدیم پزشکان را حکیم می دانستند یادآور شد: دلیل این نامگذاری آن بود که پزشکان حکمت هزاران دارو و گیاه را می دانستند و از آن استفاده می کردند.

وی با بیان اینکه عقل از عقال به معنای طنابی که زانوی شتر را با آن می بندند گرفته شده است اظهار داشت: عقل دست و پای انسان را می بندد و از انجام کار اشتباه او را باز می دارد.

آیت الله طه محمدی در ادامه یادآور شد: مومن باید مراقب رفتار و کردار خود باشد به طور مثال در زمینه راه رفتن سفارش شده است که باید با وقار راه رود و راه رفتن تند و تیز انسان را در انظار مردم کوچیک می کند.

وی خطاب مدیران استان یاداور شد: شب و روز مراقب فرزندان خود باشید و انها را موعظه کنید چرا که دشمن شبانه روز برای فرزندان ما به دنبال کشیدن نقشه است./979/پ210/ب1

تعداد بازدید : 3
هادی شاملو
ارسال نظرات