۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۵۹۵۱۰۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

دنیازدگی آفت اثرگذاری و سازندگی نخبگان در جامعه است

دنیازدگی آفت اثرگذاری و سازندگی نخبگان در جامعه است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: باید تلاش کنیم دنیازده نشویم؛ زیرا اگر دنیازده و عبد درهم و دینار شویم دیگر اثر سازندگی نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به رسالت خطیر روحانیت در جامعه دینی، اظهار کرد: اگر قرار است مردم را هدایت و انذار کنیم باید بدانیم چه مطالبی را به مردم بدهیم که آن‌ها را به راه بیاورد و سبب هدایت آن‌ها به سمت آموزه‌های دینی شود که این خود رسالت سنگینی است.

وی با بیان اینکه در این زمینه عالم باید مردم را از دنیاپرستی به زهد برساند، گفت: عالم راستین کسی است که آن قدر بر خود مسلط شده که دنیا نتوانسته او را فریب دهد؛ زیرا دنیا لغزنده بوده و بنا به فرموده امام صادق (ع) «حب الدنیا رأس کل خطیئه؛ عشق به دنیا ریشه هر گناه است».

استاد درس اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: دنیا به‌اندازه‌ای زرق و برق دارد که اگر عاشق دنیا شویم عاشق تمام پلشتی‌های آن هم می‌شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه دنیا مانند خیابانی لغزنده است، اضافه کرد: تقوا مانع از لغزیدن انسان در دنیا می‌شود و عالم راستین دین کسی است که آن قدر خود را تربیت کرده که می‌تواند هم خود و خانواده خود و هم مردم را از شیفتگی به دنیا برگرداند.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم دنیازده نشویم؛ زیرا اگر دنیازده شده و عبد درهم و دینار شویم دیگر نه تنها اثر سازندگی نداریم بلکه نتیجه معکوس خواهیم داشت.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: نباید علم و دین را وسیله کسب دنیا قرار دهیم؛ زیرا وظیفه ما دین‌شناسی و ارائه آموزه‌های دینی به مردم است و اگر به‌وسیله دین به دنبال دنیا باشیم هم دنیا و هم آخرت را از دست می‌دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه همچنین عالم دین باید مردم را از عداوت به نصیحت پردازی ببرد، اضافه کرد: عالم راستین کسی است که مردم را از کینه‌توزی به خیرخواهی فرابخواند؛ به‌گونه‌ای که اگر دو نفر با هم قهر هستند و نسبت به هم کینه دارند بین آن‌ها صلح و سازش برقرار کند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه هنر عالم راستین کینه زدایی است، تصریح کرد: روحانی و عالم واقعی می‌تواند در جامعه خود دل‌های کینه‌دار را تصفیه کرده و آن‌ها را به هم نزدیک کند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در خاتمه خطاب به طلاب و روحانیان، اظهار کرد: باید همواره این موارد را در ایفای رسالت طلبگی خود مد نظر داشته باشیم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات