۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۵۹۴۶۰۱
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

نامزدهای انتخاباتی باید آشنا به مسائل و مشکلات کشور باشند

نامزدهای انتخاباتی باید آشنا به مسائل و مشکلات کشور باشند
میرسلیم گفت: نامزدهای انتخاباتی باید آشنا به مسائل و مشکلات کشور باشند؛ متاسفانه برخی نامزدها برای جلب آراء مردم دست به کارهایی غیرمتعارفی می زننند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست جایگاه سیاست‌های کلی انتخابات در طرح اصلاح قوانین انتخابات که عصر امروز در موسسه مطالعات حقوقی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در قانون اساسی، تعیین سرنوشت جمهوری اسلامی به عنوان حقی الهی بر عهده مردم است و نحوه اعمال این حق به صورت قانونی انجام می‌شود.

وی افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی برای مشارکت مردم در اداره امور کشور ارزش زیادی قائل است، اما این نباید در حد یک شعار باقی بماند و باید به معنای واقعی عملیاتی شود؛ سوری برگزار شدن انتخابات مجلس و قانون گذاری سوری به معنای تعیین سرنوشت نیست بلکه نوعی بازی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: انتخابات، از مهمترین سیاست‌ها و قوانین کلی است همچنین انتخاب نمایندگان از اهمیت زیادی در تعیین سرنوشت و آینده کشور برخوردار است؛ طرح استانی شدن انتخابات تاکنون سه بار در مجلس عنوان شده اما هر بار از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام مردود اعلام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تعریف حوزه انتخابی مسئله بسیار مهمی است،‌ ابراز داشت: اصولاً باید از هر حوزه یک نفر در انتخابات ورود یابد تا مردم بر اساس فهرستی که نام تعدادی از نامزدها در آن قرار دارد رای دهند.

میرسلیم در ادامه بیان داشت: لازم است قوانین انتخابات طوری اصلاح شود که کسانی که می‌خواهند در انتخابات کاندید شوند، حداقل ملاک‌ها را برای حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس در اصلاح قانون انتخابات به نفع خودشان عمل می‌کنند؛ در واقع انتخابات باید به صورت دو مرحله‌ای انجام شود، در این صورت نامزد انتخاباتی رای آورده، می‌تواند مدعی باشد که نماینده اکثریت مردم در حوزه انتخابی است.

میرسلیم در ادامه اظهار داشت: نامزدهای انتخاباتی باید آشنا به مسائل و مشکلات جاری کشور باشند؛ متاسفانه برخی نامزدها برای جلب آراء مردم دست به کارهایی غیرمتعارفی در میان مردم از جمله پخش کردن غذا و پول می‌زنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اصولاً در قانون انتخابات باید اصلاحاتی انجام شود که یک کاندیدا حد مشخص و محدودیت تعریف شده‌ای برای تبلیغات داشته باشد./۹۶۹/پ202/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات