۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۵۹۴۳۶۷
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

امت اسلامی با سکوتشان جریان سقیفه را همراهی کردند + فیلم

امت اسلامی با سکوتشان جریان سقیفه را همراهی کردند + فیلم
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مردم با سکوتشان جریان سقیفه را همراهی کردند، گفت: بی تفاوتی گناه نابخشودنی مردم بعد از رحلت رسول خدا بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مومنی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در حسینیه الزهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) قبل از شهادتشان خطاب به آن دو نفر فرمودند: در همه نمازهایم شما را نفرین می کنم.

وی افزود: پیامبراسلام قبل از وفاتشان با چشمی گریان می‌فرمایند: آن روزی را می بینم که امتم دخترم فاطمه را مورد آزار و اذیت قرا می دهند و احدی به ایشان کمک نمی کند؛ مردم مظلومیت و غربت حضرت زهرا(س) را دیدند اما در نهایت شقاوت و قساوت سکوت کرده و از حضرت دفاع نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) و اهل خانه ایشان بسیار مورد احترام پیامبراسلام بودند، ابراز کرد: به قدری پیامبر اهل این خانه را دوست می داشتند که هر روز به اهل این خانه سلام می دادند اما بعد از رحلت ایشان با آتش زدن درب خانه حرمت ساکنان آن را شکستند و حضرت زهرا(س) را به شهادت رساندند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند نیز اهل این خانه را بسیار دوست می‌داشت، گفت: اهل این خانه به قدری نزد خداوند محترم بودند که حضرت حق فرمان داد همه خانه ها درهایشان را به مسجد الحرام ببندند غیر از خانه فاطمه زهرا(س)؛ این فرمان الهی عظمت ساکنان این خانه را می رساند.

وی با بیان اینکه خانه حضرت فاطمه(س) برترین خانه ها بود، ابراز کرد: پیامبراسلام فرمودند: خانه فاطمه خانه من است اگر کسی حرمت این خانه را حفظ نکند حرمت خانه خدا را حفظ نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه بعد از رحلت رسول خدا این خانه به همراه اهلش مورد بی احترامی امت قرار گرفتند، گفت: در این حادثه خواص خائن شدند و آحاد مردم بی تفاوت از کنار این مساله عبور کردند و در صف دشمن قرار گرفتند در مساله حق و باطل ما جبهه دیگری با عنوان جبهه بی تفاوتان نداریم موضع انسان در برابر جبهه حق و باطل باید مشخص باشد.

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه انسان باید براساس حق عمل کند، گفت: ولایت حق است و اگر کسی در مسیر ولایت افراط و تفریط داشته باشد از مسیر حق خارج شده است؛ بی تفاوتی مردم و نامردی خواص مهمترین دلیل آن جسارتی بود که به خاندان عصمت و طهارت شد.

وی ادامه داد: آن دو نفر دستور آتش زدن خانه را دادند تا اهل خانه در آتش بسوزند و مردم نیز با بی تفاوتی آن صحنه را مشاهده می کردند و بیهوش شدن حضرت زهرا(س) را می دیدند اما عکس العملی از خود نشان ندادند و لب به اعتراض باز نکردند بنابراین مردم با سکوتشان جریان سقیفه را همراهی کردند./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات